רכב חלוקה אוטונומי Nuro R1

הובלה אוטונומית (וידאו)

רכב חלוקה אוטונומי Nuro R1

רכב חלוקה אוטונומי Nuro R1

מיזם רכב אוטונומי חדש בשם Nuro החל בניסויי שטח בתנאי אמת בקליפורניה, באישור משרד התחבורה האמריקאי. הרכב עצמו מכונה R1 ומדובר ברכב מסחרי חשמלי המיועד להובלת טובין ממגוון סוגים בלבד, ללא מגע יד אדם ומן הסתם – ללא נהג. בשלב זה מדובר בניסויים הנערכים במקומות מוגדרים וסגורים, כאשר האישור לביצוע בחינות על כבישים ציבוריים כבר ניתן, ובכוונת היזמים להתחיל בו במהלך השבועות הקרובים.
Nuro הוקמה בידי שני עובדים בכירים לשעבר בגוגל, אשר חיפשו דרך יעילה ונוחה לביצוע משלוחים בתוך ערים באמצעות רכב מנועי, כאשר ברור היה כי ההינע יהיה חשמלי והטכנולוגיה תאפשר ניהוג אוטונומי. הרעיון המקורי ביותר המיושם ב-R1 הוא דווקא בממדיו החיצוניים; משקל הרכב הוא 680 ק"ג, כולל המצברים, והוא מסוגל להוביל מטען במשקל עד 113 ק"ג – גם בבידוד ביחס לתנאי הסביבה (קור או חום). בחברה הצעירה לא מציינים טווח נסיעה בין טעינות או זמן טעינה נדרש, כמו גם ביצועים אחרים.

רכב חלוקה אוטונומי Nuro R1

רכב חלוקה אוטונומי Nuro R1

הגימיק כאן הוא ברוחב, העומד על "כמחצית מרוחב מכונית ממוצעת", מה שאומר – פחות ממטר אחד. "למרות כל אמצעי הבטיחות הקיימים, גם רכב אוטונומי המתקדם ביותר יכול להיות מעורב בתאונת דרכים, דוגמת אדם המזנק לפתע בין 2 מכוניות חונות או רכב הסוטה מנתיבו" מסביר דייב פרגוסון, אחד היזמים. "ככל שממד הרוחב צר יותר, שטח הפגיעה קטן יותר, הסיכוי לפגוע במשהו נמוך יותר ויכולות ההתחמקות וההימנעות מפגיעה גבוהות יותר". אל חשבון בסיסי זה מצטרפות מערכות הניווט וההתמצאות במרחב המוצעות ב-R1 הכוללות כמובן ניווט מתקדם על בסיס GPS, חיישנים ורדארים להתמצאות במרחב וזיהוי מכשולים, מערכות בלימת חירום וסטייה מהירה מהנתיב בסעיף מניעת הפגיעה בהולכי רגל ואופציה "לקחת פיקוד" מרחוק על הרכב באמצעות שליטה מרחוק, במצבי חירום או מכל סיבה אחרת. יש לציין שה-Nuro R1 מיועד לנוע על הכביש, ולא על מדרכות או דרכים ייעודיות, קרי: בין מגוון כלי רכב אחרים ובכלל זה מפגש עם רוכבי דו"ג (אופנועים ואופניים) והולכי רגל.

רכב חלוקה אוטונומי Nuro R1

רכב חלוקה אוטונומי Nuro R1

ה-R1 מתוכנן לפעול כמוביל סחורות עצמאי שמקבל נקודות הגעה אל מחשבו המרכזי, יחד עם פרטי מפות ותיאור כל דרכי הגישה המוכנסים לזיכרון, ובשילוב מערכות הנסיעה האוטונומיות מתיימר לפעול בשיטת 'שגר ושכח', עצמאי לגמרי. בין יתר תכונותיו נמצאת אפליקציה באמצעותה ניתן לעקוב אחר כל הטובין הנמצאים ברכב והלקוח יכול לקבל התרעה הן על מיקומם בכל רגע נתון, והן על הגעתם לייעדם.
עד כה גייס המיזם לא פחות מ-92 מיליון דולר להמשך הפיתוח, ועתה נמצאים היזמים במהלך איתור וחיפוש שותף אסטרטגי שיהפוך גם ללקוח, דוגמת רשתות מזון גדולות, דואר, חברת אמזון וכיו"ב.