סקניה: עד 2040 רק עם הינע חשמלי

יו"ר סקניה הצהיר כי בעוד 17 שנים תציע חברתו אך ורק משאיות חשמליות. על-פי דבריו כבר עתה רוב לקוחות החברה מעדיפים משאיות עם הינע חשמלי

משנה:

נשיא יצרנית הרכב סקניה ויו"ר Traton אליו החברה שייכת (חטיבת המסחריות והמשאיות של פולקסווגן, הכוללת בין היתר את סקניה ומ.א.ן) – כריסטיאן לוין – הודיע כי עד לשנת 2040 תחדל סקניה מלהציע משאיות מונעות במנועי דיזל ותתבסס על הינע חשמלי בלבד. על-פי תחזיתו כבר ב-2030 יהיו מחצית מכל המשאית וכלי הרכב המסחריים החדשים שיימכרו בעולם עם הינע חשמלי. לוין ציין במסגרת דבריו שנאמרו במהלך מסיבת עיתונאים כי בכך הופכת סקניה ליצרנית המשאיות הראשונה המכריזה על מעבר מלא להינע חשמלי כבר תוך 17 שנים מהיום. לדבריו הערכות של אנליסטים בחברה אותה הוא מנהל מורות על כך שעוד הרבה קודם לכן יהיה השימוש בהינע חשמלי מלא עבור משאיות וכלי רכב מסחריים זול ומשתלם בהרבה מההינע באמצעות מנועי בעירה פנימית.

לוין – גרמני במקור – הביע ביקורת על ממשלת גרמניה, המדינה בה שוכנים מטה ורוב מפעלי מותגי המשאיות וכלי הרכב המסחריים של Traton וטוען כי היא אינה עושה מספיק בכדי להקל את המעבר לשימוש ברכב חשמלי עבור הצרכן, וכי בתחום זה הוא רואה התקדמות משמעותית הרבה יותר במדינות סקנדינביה והולנד. גרמניה היא הכלכלה המובילה באירופה ולכן הוא רואה חשיבות עליונה בדחיפתה את הנושא. המדינה המובילה בעולם בשינוע סחורות ביבשה באמצעות רכב 'נקי' היא נורבגיה, שם מדובר כבר בכ-90% כלי רכב חשמליים עם מנועים חשמליים או שילוב בין מנוע חשמלי למנוע בעירה פנימי (היברידי). לדברי יו"ר Traton על הממשלות להקים מהר יותר רשתות טעינה חשמלית ולעודד עוד יותר הן צרכנים והן יצרנית לעבור להינע נקי. על-פי מחקרים אותם ביצעה סקניה מסתבר כי רוב לקוחותיה היו מעדיפים לעבור לכלי רכב עם הינע חשמלי – אם התשתיות היו נוחות מספיק.