HONDA AWV

רכב עבודה חשמלי-אוטונומי מהונדה

הונדה חושפת רכב עבודה אוטונומי המיועד להוביל מטענים במגוון אתרי עבודה, מפעלים ומחסנים

HONDA AWV
HONDA AWV

הונדה היפנית חושפת רכב עבודה אוטונומי קומפקטי תחת השם Honda AWV (קיצור של Autonomous Work Vehicle). הרכב מיועד לבצע משימות שילוח באופן עצמאי ללא נהג למרחקים קצרים ובמקומות מוגדרים, בתוך זה בתחומי הבניין, התעשייה, התשתיות, הלוגיסטיקה ועוד. מתוך כך מדובר ברכב המתיימר להציע קשיחות ושרידות גבוהות ולהיות בעל יכולת תנועה בשטח משובש ושאינו סלול.

הרעיון מאחורי פיתוח רכב העבודה האוטונומי של הונדה הוא להקל ולייעל את העבודה במגוון אתרים, בכך שנחסך כוח אדם וכלי רכב גדולים ויקרים יותר למשימה. מערכות בטיחות הכלולות ברכב – זיהוי תנועה, גופים נייחים, מערכות התרעה ועוד – אמורות להבטיח בטיחות גבוהה באתר. את ה-AWV ניתן יהיה להפעיל בשלט רחוק או לתכנת לפעולה אוטונומית.

היותו מונע בחשמל הופכת את ה-AWV לנקי ושקט במיוחד, ולפיכך מותאם גם לעבודות באזורים מיושבים, מקומות סגורים או אתרים בהם דרישה למינימום רעש בזמן העבודה.

HONDA AWV
HONDA AWV

הונדה AWV כולל משטח הטענה המתאים לשאת שני משטחים בגודל סטנדרטי: אורכו 256 ס"מ ורוחבו 130 ס"מ. ממדי הרכב הם אורך כולל של 302.5 ס"מ, רוחב של 130 ס"מ וגובה של 205 ס"מ (קצה האנטנות ואמצעי החישה). הוא שוקל 800 ק"ג (כולל סוללות נטענות) ומסוגל לשאת מטען במשקל 908 ק"ג. הרכב מתמצא במרחב באמצעות מערכת GPS, רדארים וחיישני קרבה. הוא מסוגל לנסוע במצב אוטונומי עד 16 קמ"ש ובמצב שליטה מרחוק עד 4 קמ"ש. הסוללות מבטיחות זמן עבודה של כ-10 שעות בין הטעינות.

הונדה AWV נמצא כעת במגוון אתרי עבודה שונים לצורך בחינה וניסוי. המחברה לא נמסר מתי הכוונה להציע גרסה סדרתית שתוצע בשוק, ומה יהיה מחירה.