לנד רובר דיפנדר חשמלי

לנד רובר דיפנדר חשמלי

לנד רובר דיפנדר חשמלי

לנד רובר צפויה להשיק דיפנדר-כל-חדש ב-2015 וככל הנראה יכלול ההיצע גם גרסה חשמלית. זו ככל הנראה הסיבה לניסויים אותם עובר בימים אלו לנד רובר דיפנדר המונע באמצעות חשמל, כאשר המטרה היא לבחון את המערכות החשמליות העתידיות בתנאים קיצוניים לקראת התאמתן לדיפנדר הבא. מכאן קל להסיק כי יש סיכוי גבוה שהדיפנדר הבא, סמל רכבי השטח הספרטנים והקשוחים, יוצע גם בגרסה חשמלית.
לנד רובר דיפנדר חשמלי

לנד רובר דיפנדר חשמלי


אם חלמתם על רכישת דיפנדר כל-חשמלי, אז חבל על זמנכם – הדיפנדר הנוכחי כבר לא יוצע כחשמלי; שבעת הדיפנדרים החשמליים שנבנו לצורך הבדיקות והניסויים רוקנו ממנוע הדיזל ומערכות ההינע המוכרות שלהם; את מקומם תופס מנוע חשמלי בהספק 70 קילו-ואט (כ-95 כ"ס) עם מומנט מרבי (מתחילת הנסיעה) של 33.6 קג"מ. הכוח מגיע מסוללות ליתיום-איון המאפשרות נסיעה על הכביש למרחק כ-80 ק"מ או נסיעת שטח איטית למשך עד 8 שעות, בין הטעינות. צבר הסוללות – השוקלות 410 ק"ג – מותקן במקום המנוע שהוצא מהחזית. כרכב שטח שלא נמצא תמיד ליד שקע חשמל, מצורפת לדיפנדר החשמלי מזוודה עם ערכת הטענה שתמלא שוב את המצברים ממצב מרוקן למלא תוך 10 שעות; חיבור לחשמל ימלא את המצברים תוך 4 שעות. ההינע הכפול נותר ותיבת ההעברה כוללת למעשה הילוך אחד ביחס העברה של 1:2.7. מערכת לניצול ואגירת האנרגיה הנוצרת בעת בלימה או בנסיעה במורד תורמת למילוי הסוללות בעת נסיעה.
לנד רובר דיפנדר חשמלי

לנד רובר דיפנדר חשמלי


בסרטון המצורף נראה חלק מהמבחנים המפרכים אותם עובר הדיפנדר החשמלי; אלו כוללים בין היתר גרירת נגרר במשקל 12 (!) טון במעלה בזווית 13 מעלות, צליחת מים בעומק 80 ס"מ, נסיעה ממושכת בבוץ עמוק ועוד אתגרי שטח קיצוניים.
עם פתיחת תערוכת הרכב של ז'נבה השבוע (5-17 במרץ) תיחשף הגרסה החשמלית של הלנד רובר דיפנדר בפני הציבור; זו אחת מתוך 7 שיוצרו, כולן כאמור למטרות בדיקה, בחינה וניסוי. את התוצאות נראה בדיפנדר הבא.