טנדר חדש ל…פיאט?! כנראה עד 2016

 פיאט סטראדה – מיוצר בברזיל; בשנה שעברה יוצרו למעלה מ-134,000 ממנו


פיאט סטראדה – מיוצר בברזיל; בשנה שעברה יוצרו למעלה מ-134,000 ממנו

עבור רובנו, המונחים פיאט וטנדר לא ממש מתחברים יחד, אלא אם מדובר בזכרונות רחוקים מאוד. אבל, פיאט האיטלקייה היא כמובן חברת ענק והיא מייצרת ומוכרת מכוניות גם במדינות ויבשות אחרות בנוסף לאירופה, ובכלל זה בברזיל. שם מיוצר מאז 1996 הפיאט סטראדה, מעין טנדרון קומפקטי המבוסס על ה-Palio – סופרמיני המיוצרת עבור מדינות מתפתחות, שבתורה ממשיכה את דרכה של הפיאט 127 ז"ל. טנדר מאסיבי וראוי זה בטח לא, וגם הממדים הקומפקטיים מציבים את הסטרדה בליגה אחת מתחת למוכר לנו כסגמנט הטנדרים הסטנדרטיים, דוגמת איסוזו די-מקס, ניסאן נבארה, מיצובישי L200 ושות'.
מיצובישי GR-HEV קונספט - קדימון למיצובישי L200 הבא

מיצובישי GR-HEV קונספט – קדימון למיצובישי L200 הבא


בכירים בפיאט צוטטו בעבר על תוכניותיהם להגדיל את נתח המכירות בשווקים השונים ובתוכן נכלל טנדר "בגודל מלא" (במונחים אירופאיים ויפניים – בינוני וקומפקטי במונחים צפון אמריקאיים). פיאט, כיום הבעלים של קרייזלר, מיוצגת בסגמנט הטנדרים הגדולים יותר, ה"אמריקאיים", באמצעות חטיבת RAM בקרייזלר (לשעבר דודג'), כאשר מול להיטים עולמיים כמו מיצובישי L200, איסוזו די-מקס, ניסאן נבארה ודומיהם ניצבת כיום פיאט ללא מענה.
מיצובישי GR-HEV קונספט; הקווים הכלליים כמו גם הממדים יוצעו גם במדי פיאט

מיצובישי GR-HEV קונספט; הקווים הכלליים כמו גם הממדים יוצעו גם במדי פיאט


אבל, מצב זה עומד להשתנות בקרוב; דליפת מידע מתוך פיאט עצמה מלמד על השקה מתוכננת של טנדר גדול (במונחים אירופאיים ואסיאתיים) כבר בסוף 2015 או בתחילת 2016. פיאט לא ישקיעו את ההון העצום הדרוש לפיתוח רכב מן המסד ועד לטפחות, אלא ימתגו רכב "מן המוכן" תחת השם פיאט, וזאת במסגרת שיתוף פעולה עם יצרנית אחרת, במקרה זה – מיצובישי. כבר בתחילת 2013 הציגה מיצובישי את הקונספט GR-HEV כפרומו לדור הבא של הטנדר L200 המוכר גם במחוזותינו, והמיועד להגיע לייצור סדרתי במהלך השנה הבאה (2015), והוא זה שישמש כבסיס גם עבור הטנדר המיועד של פיאט.
הטנדר המיועד של פיאט – למעשה כיום Fiat-Chrysler Automobiles – יתבסס כאמור על המיצובישי L200 הבא, אך סביר להניח שכמו במקרה של המיצובישי L200 הבא האמיתי והסדרתי, כך יהיה הקשר העיצובי – אם בכלל – בין גרסת פיאט לנושא למיצובישי GR-HEV קונספט המצולם כאן יישאר מקרי בהחלט, למרות שהקווים הכלליים והממדים יישמרו.
מיצובישי GR-HEV קונספט; העיצוב המוחצן יישאר עם מכונית התצוגה

מיצובישי GR-HEV קונספט; העיצוב המוחצן יישאר עם מכונית התצוגה


הטנדר המיועד ישווק בגרסאות הנעה אחורית והנעה כפולה, עם 2 יחסי העברה, קרי: רכב עבודה המיועד לתפקד גם מעבר לאספלט. ככל הנראה תוצענה גרסאות מרכב חד קבינה, קבינה וחצי ודאבל קבינה, כמקובל בסגמנט.
בשלב זה לא ברור עדיין אילו מנועים ישמשו ובאיזה מפרט יוצע הטנדר כמו גם היכן ייוצר; ההיגיון מוביל לייצור במפעלי מיצובישי בתאילנד, לצד ה-L200 הבא הכמעט-זהה לו, אך כאמור פרטים מדויקים עוד אין. אנו נמשיך לעקוב ולעדכן