משאית מ.א.ן TGX D38

איך אומרים MAN באוסטרלית?…

מ.א.ן הגרמנייה (MAN), יצרנית המשאיות הוותיקה הנמצאת כיו בבעלות פולקסווגן, משיקה באוסטרליה את ספינת הדגל שלה – ה-TGX D38. אוסטרליה, בשל תחום ההובלות היבשתיות המפותח והשונה מהמוכר שלה, דורשת משאיות מיוחדות ומותאמות לתנאים הספציפיים, כמוהם מתקיימים רק בתת היבשת המרוחקת. בעולם תחבורתי בו מקובלות 'רכבות יבשתיות' כייחוד שכמעט ואינו מוכר ביתר העולם, יש צורך במשאיות מיוחדות המותאמות למשימות אלו, ולכל היצרניות המיוצגות באוסטרליה היצע כלים ודגמים ייעודיים למטרה זו, כאשר לחלקן אף משאיות ספציפיות והמיוצרות באוסטרליה – לשוק האוסטרלי בלבד.

משאית מ.א.ן TGX D38

משאית מ.א.ן TGX D38

מ.א.ן TGX D38 ה'אוסטרלית' החדשה הושקה בבריסביין בפני עיתונאים לקוחות גדולים כמילה האחרונה של המותג בתחום 'רכבות הכביש', לאחר שנה וחצי של ניסויים, בדיקות ובחינות אינטנסיביות בתנאי אמת. דובר החברה אמר במהלך טקס ההשקה כי עם משאית חדשה זו מתכוונת מ.א.ן להפוך לשחקן מוביל בתחום משאיות 'רכבות הכביש' הכבדות והחזקות באוסטרליה (מנועי 15 ליטר ומעלה). דגם חדש זה מתיימר לענות על הדרישות הקפדניות והנוקשות ביותר בתחום, ולשם כך הוא מצויד במנוע 6-צילינדרים בנפח 15.2 ליטר מתוצרת מ.א.ן, המספק כאן 560 כ"ס. לצד ההספק הגבוה הנדרש לגרירת מספר נגררים עמוסים, למרחק גדול ובמהירות גבוהה יחסית, מתהדר המנוע החדש בקבלת שיא המומנט כבר ב-930 סל"ד בלבד! תכונות אלו של המנוע החדש מבטיחות, על פי אנשי מ.א.ן, הן ביצועים מרשימים והן עלויות צריכת דלק נמוכות בהשוואה למתחרות בתחום. הכוח מועבר אל הגלגלים האחוריים באמצעות תיבה אוטומטית המאפשרת גם תפעול ידני בעלת 12 הילוכים עם מנגנון ה-Traxion להעברת הילוכים.
מעבר לכוח הרב מצוידת המשאית גם במערכות עזר וניהוג מתקדמות, במטרה להציע יעילות מרבית ויכולת שינוע מטען בעלות הנמוכה ביותר. כך, למשל, מוצעת מערכת בקרת שיוט מתקדמת המתבססת על GPS וה"יודעת" להיערך מראש על פי תנאי השטח הצפויים (למשל: הורדת הילוכ אוטומטית לפני עלייה, הורדת סל"ד בירידות, האטה לפני פנייה וכיו"ב) – הכל ללא צורך בהתערבות הנהג.
כאמור, משאית חדשה זו מיועדת לשוק האוסטרלי בלבד, ואינה רלוונטית לשווקים אחרים.