וולוו FH החדשה – משאית השנה 2014

בשנה שעברה היתה זו האיווקו סטראליס Hi-Way שקטפה את תואר 'משאית השנה הבי"ל" לשנת 2013, השנה הגביע עובר מאיטליה לשבדיה; וולוו FH החדשה היא הזוכה הגדולה בתואר הנחשק לאחר שבמסגרת תערוכה במוסקבה בתחילת ספטמבר הצביע פאנל שהורכב מ-25 עורכי מגזיני המשאיות המובילים באירופה עבורה, והעניק לה את מרב הניקוד.

נשיא וולוו-משאיות קלאס נילסון אוחז בגביע בו זכתה ה-FH, לאחר זכייתה בתואר International Truck of the Year 2014

נשיא וולוו-משאיות קלאס נילסון אוחז בגביע בו זכתה ה-FH, לאחר זכייתה בתואר International Truck of the Year 2014


בפירוט הסיבות שהובילו לבחירה ב-FH בתואר International Truck of the Year 2014 נאמר בין היתר כי "וולוו-משאיות ייצרה כאן משאית כבדה חדשה לגמרי, מן המסד ועד לטפחות, הכוללת תא מפעיל, מערכות הינע ומנועים המציבים כיום את הסטנדרט בתעשייה, תוך ניצול הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בתחום". לוולוו FH החדשה מערכות עזר מתקדמות דוגמת I-See הקוראת את טופוגרפיית הכביש והדרך ומעבירה מידע זה למחשב, המווסת בהתאם את הסל"ד, ההילוך והמהירות. מערכת זו תורמת הן לבטיחות – הודות לשימוש מינימאלי ומושכל בבלמים – והן לצריכת הדלק, שהודות לאופטימיזציה של היחס בין העומס, למהירות ולפעולת המנוע מתיימרת להיות הנמוכה ביותר בכל רגע נתון. תא המפעיל מקבל כאמור אף הוא מחמאות רבות, עם ניקוד גבוה בכל הקשור להנדסת אנוש, וורסטיליות והתאמה למגוון נהגים, נוחות נסיעה ותפעול, שדה ראיה ובידוד מרעשים.
'משאית השנה 2014' - וולוו FH16 החדשה

'משאית השנה 2014' – וולוו FH16 החדשה


וולוו FH זכתה ב-116 נקודות, מקדימה ב-11 נקודות את הזוכה במקום השני – הדאף XF החדשה (105 נקודות). אל המקום השלישי הגיעה סדרת הארוקס החדשה של מרצדס, במקום הרביעי התמקמה סקניה 'סטרימליין' למקום החמישי והשישי הגיעו צמד ואריאציות של מ.א.ן הודות למנועי היורו 6 החדשים בהן הן מצוידות.