יונדאי H350 – החשיפה המלאה

יונדאי H350 - גרסת ואן סגורה

יונדאי H350 – גרסת ואן סגורה

לפני כשבוע סיפרנו לכם על הפצצה שיונדאי מטילה אל עולם כלי הרכב המסחריים עם היונדאי H350 הכל חדשה, הנשק העדכני של הקוריאנים אל מול שחקנים מובילים בסגמנט, דוגמת פולקסווגן קראפטר, מרצדס ספרינטר, איווקו דיילי ועוד. אז סיפרנו לכם את המעט שפורסם על ידי יונדאי, כאשר בנוסף לכך קיבלנו 2 איורים ותו לא. עתה, עם ההשקה המלאה בתערוכת הרכב המסחרי בהאנובר, גרמניה, פורסמו כל הפרטים יחד עם תמונות של הדבר האמיתי.

המתחרות מולן תתצטרך יונדאי להתמודד עם ה-H350 החדשה:
אופל מובאנו
איווקו דיילי
פיאט דוקאטו, סיטרואן ג'אמפר ופיז'ו בוקסר
מרצדס ספרינטר
פורד טרנזיט
רנו מאסטר

מסתבר שהיונדאי H350 החדשה תוכננה בראש ובראשונה עבור השוק האירופאי, מה שמחזק את זהות המתחרות, כפי שהוזכרו לעיל. המשקל הכולל הוא 3.5 טון כאשר המטען יכול להגיע עד למשקל של 1.5 טון. האיורים שפורסמו בהחלט דומים למוצר המוגמר, וקל לזהות את חזית יונדאי העדכנית, שאלמנטים ממנה מעטרים גם את חזיתות חלק מהמכוניות הפרטיות של היצרנית.

יונדאי H350 - גרסת ואן סגורה

יונדאי H350 – גרסת ואן סגורה

כרכב מסחרי עוצבה יחידת הפגוש הקדמית בחוכמה, עם שקעים מיוחדים לרגליים במטרה לאפשר טיפוס נוח לצורך ניקוי השמשה. פסי הצד מגינים על שתי דפנות הרכב ממכות ושריטות ו'רצים' מהחזית עד לפגוש האחורי. דלת ההזזה הצדדית מאפשרת מפתח ברוחב 128 ס"מ וצמד הדלתות מאחור נפתחות לכדי מפתח הטענה של כ-154 ס"מ. גם בפגוש האחורי מוצע שקע מיוחד לטובת טיפוס לאפשר ניקוי קל של החלונות מאחור.

יונדאי H350 - גרסת ואן סגורה

יונדאי H350 – גרסת ואן סגורה

בהיצע מבחר אורכים כוללים ואורכי בסיסי גלגלים. הגרסה הארוכה מציעה גובה פנימי של 195.5 ס"מ, רוחב של 179.5 ס"מ ואורך של 378 ס"מ. בסה"כ מוצע בגרסה זו נפח הטענה מרשים של 12.9 מ"ק, כאשר לטובת קיבוע ואבטחת המטען מוצעות לא פחות מ-14 נקודות עיגון. ביונדאי טוענים כי המרווח לנהג ולנוסעים הוא הטוב בסגמנט, עם נתון גובה בסביבת הנהג של 141.4 ס"מ ומרווח רגליים של 107 ס"מ. שורת המושבים הקדמית כוללת בנוסף לנהג מושב אחד נוסף, או כאופציה – 2 נוספים. כל הכיסאות הקדמיים ניתנים להזמנה (כאופציה בתשלום) עם חימום ועם בולמי אוויר. גלגל ההגה מתכוונן בזווית ופנימה-החוצה והיצע תאי האחסון הנדיב כולל מדפים פתוחים לצד תאים ננעלים, בכלל זה תא גדול מתחת למושב הנוסע.

יונדאי H350 - גרסת נוסעים (אוטובוס זעיר)

יונדאי H350 – גרסת נוסעים (אוטובוס זעיר)

יונדאי H350 - גרסת נוסעים (אוטובוס זעיר)

יונדאי H350 – גרסת נוסעים (אוטובוס זעיר)

המרכב כולל 4 מתלים נפרדים סביב, עם מתלי מק'פרסון מלפנים ומאחור קפיצי עלה העשויים תרכובת חומרים מתקדמים. מוט מייצב מבטיח הגבלה על זוויות ההטיה. היצע המנועים מוגבל כרגע למנוע אחד – טורבו דיזל 4-צילינדרי בנפח 2.5 ליטר עם מערכת הזרקת מסילה משותפת (CRDI) המוצע עם 150 או 170 כ"ס. המומנט המרבי – 38.0 ו-43 קג"מ בהתאמה – מגיע בטווח הסל"ד של 1,350-2,750 בגרסת ה-150 כ"ס, ו-1,500-2,750 סל"ד בגרסת ה-170 כ"ס. שתי גרסאות המנוע עומדות בתקני יורו 5 וכאופציה ניתן לקבל בשתיהן מערכת 'עצור וסע' המדוממת את המנוע במצב עמידה עם הלחיצה על דוושת הבלם, ומניעה אותו שוב באופן אוטומטי עם ההרפיה מדוושת העצירה והלחיצה על דוושת התאוצה. הכוח מועבר אל הגלגלים האחוריים, ובשלב זה מוצעת תיבת הילוכים אחת – 6 הילוכים ידניים.

יונדאי H350

יונדאי H350

כפי שהסטנדרט כיום מחייב, כך מוצעת גם היונדאי H350 החדשה עם שפע מערכות בטיחות מתקדמות. כסטנדרט מוצעת מערכת בקרת נסיעה דינאמית, מערכת למניעת גלישה לאחור במדרון, עזרה בזינוק בעליה ומערכת עזר בבלימה (המפעילה בשעת חירום את הבלמים במלוא העוצמה, גם אם המפעיל מתמהמה או שאינו לוחץ חזק מספיק על הדוושה). כאופציה מוצעות מערכות כמו מערכת התרעה בפני בלימה (אורות מהבהבים מבחוץ), מערכת שמירת יציבות למניעת התהפכות ומערכת התרעה לסטייה מנתיב הנסיעה. לפניה ליבואנית יונדאי בארץ, לחצו כאן