Bell B50E

Bell B50E – משאית פירקית חדשה

Bell B50E

Bell B50E


לאחר 12 שנים בשירות, מסתיים הליך החלפת דגמי סדרה D של המשאיות הפירקיות ב-Bell בסדרה חדשה הנקראת סדרה E. יצרנית הציוד הכבד הדרום אפריקאית בל (Bell) חושפת תמונות ופרטים ראשונים של ה-Bell B50E החדשה, המשאית הכבדה והחזקה בהיצע שלה, כמחליפה ל-Bell B50D. הבל B50E היא הרכש העדכני והאחרון להצטרף לסדרה E, שהושקה לראשונה כבר ב-2012, ובכך מסתיים הליך חילופי הדורות בהיצע משאיות העפר הפירקיות בבל, היצע הכולל עתה משאיות במשקלי העמסה של 35, 40, 45 ו-50 טון.
כל דגמי סדרה E החדשה מתבססים על שלדה בסיסית דומה, המהווה המשך פיתוח ושיפור של השלדה ששירתה בסדרה D. בבל טוענים כי 12 שנות ייצור וקבלת היזונים חוזרים מלקוחות הובילו לתכנון ובניית פלטפורמה טובה, עמידה ו-וורסטילית הרבה יותר בסדרה החדשה לעומת קודמתה.
Bell B50E Engine

Bell B50E Engine


Bell B50E החדשה קיבלה עיצוב עדכני ומלוטש ביחס ל-Bell B50D והדומה לקו בו הוחל עם הדגמים הקטנים יותר בסדרה – Bell B35E, Bell B40E ו-Bell B45E – הכולל מיקום שונה של הפנסים, בשל הגדלת שטח המצנן בחזית, עיצוב חופה קדמית חדש, לטובת שדה ראייה משופר, עיצוב החלק הקדמי כולו בקווים מתקדמים ומעוגלים יותר ו'נגיעות' עיצוביות נוספות סביב, עד כדי זיהוי ברור כי מדובר ברכב חדש.
תא המפעיל חדש לגמרי ב-Bell B50E ודומה לקבינה המשרתת זה מכבר את יתר דגמי סדרה E. ב-Bell טוענים כי תא המפעיל טופל בכל היבט, וזה כולל המרווח שגדל, עיצוב מחדש של החלונות, לשיפור שדה וזווית הראייה, בידו חדש ויעיל מבעבר והנדסת אנו משופרת, לטובת נוחות גבוהה יותר עבור המפעיל גם לאורך זמן. בתוך כך התווסף מסך LCD המחובר גם אל מצלמת רוורס, המשדרת את הנעשה מאחור – לפי בחירת המפעיל – אל המסך. כל אמצעי התפעול, הדוושות, המתגים, הכפתורים וכיו"ב קיבלו איטום חדש ויעיל יותר הן נגד חדירת רטיבות והן נגד חדירת אבק ועוד נציין שפע חדש ומגוון שת תאי אחסון, כולל תא מתחמם/מתקרר.
Bell B30E

Bell B30E


החידוש המשמעותי ביותר במשאיות העפר החדשה Bell B50E הוא ללא ספק המנוע; את מנוע המרצדס V8 שסיפק 510 כ"ס בבל B50D מחליף עתה מנוע מאותה היצרנית, אך מתקדם, נקי וחסכוני יותר, עם 6 צילינדרים ועמידה בתקני פליטת המזהמים העדכניים באירופה כיום (IV/Tier 4 final). בל לא מפרסמת בשלב זה נתונים טכניים נוספים, כמו נפח, הספק וצריכת דלק, למעט כי מדובר במנוע שכבר משרת במשאיות מרצדס החדשות, עם "שיפור בכל מימד" בהשוואה לדגם היוצא. הכוח מועבר אל ששת הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית עם 7 מהירויות מתוצרת אליסון. ב-Bell מדגישים כי המעבר למנועים החדשים של מרצדס מוביל לשיפור משמעותי בביצועים ביחס לעלות וכי מדובר במנועים המציעים את התפוקה הגבוהה ביותר ביחס לצריכת הדלק שלהם בסגמנט. כאמור, יתר הפרטים החסרים כמו גם מועדי תחילת השיווק והמכירות של ה-Bell B50E החדשה יפורסמו במקביל להשקה המלאה באפריל. בארץ נמכרים עדיין דגמי סדרה D הקודמת, הוותיקה והמיושנת יותר, בזמן שמאז 2012, כאמור, נמכרים כבר ברחבי העולם המחליפים מדגמי סדרה E במשקלים של 30-45 טון. יבואנית משאיות Bell לארץ היא חברת צ.מ.ד