הפירקיות החדשות של ג'ון דיר

John Deere 370E

John Deere 370E

לאחר כמעט שלוש שנים של פיתוח ובחינה בתנאי אמת מול לקוחות נבחרים, מחליפים בג'ון דיר את המשאיות הפירקיות (משאיות עפר) מסדרה D בסדרה חדשה: סדרה E. ההיצע כולל שלוש גרסאות: 370E , 410E ו-460E. בכל הגרסאות משרת מנוע ג'ון דיר PowerTech חדש בנפח 13.5 ליטרים העומד בתקני Tier 4 (FT4)/EU Stage IV. הכלים החדשים עברו ריענון, שיפורים וחידושים כמעט מכל היבט, ומוגדרים לפיכך כסדרה חדשה מן המסד. בין היתר מוצע בהם תא מפעיל חדש עם מנגנון השוואת לחצים ושיפורים רבים – כך מובטח – בתחום הנדסת האנוש, התפעול והבקרה, כאשר גם סעיף זה, בדומה לרוב השיפורים בסדרה החדשה, מגיעים מהיזון חוזר והתייעצות עם לקוחות, מציינים בג'ון דיר. המנוע המעודכן מציע הספקים גבוהים יותר בכל גרסה ביחס לקודמתה, ובמקביל – צריכת דלק נמוכה יותר.

John Deere 410E

John Deere 410E

לג'ון דיר 370E החדש משקל עבודה של כמעט 31 טון והוא מסוגל לשנע מטען עפר במשקל מרבי של כ-33.6 טון ובנפח של 20.5 מ"ק. מנועו מייצר 422 כ"ס; ג'ון דיר 410E שוקל כמעט 32 טון, כושר ההעמסה שלו הוא כ-37.3 טון ונפח ההעמסה הוא 22.7 מ"ק. כאן עומד הספק המנוע המרבי על 443 כ"ס. הגדול בהיצע החדש הוא הג'ון דיר 460E שמשקל העבודה שלו עומד על קצת יותר מ-32 טון, כושר ההעמסה המרבי הוא כמעט 42 טון ונפח ההעמסה המרבי עומד על כ-25.5 מ"ק. בגרסה זו מציע המנוע 481 כ"ס.

John Deere 460E

John Deere 460E

סדרה E החדשה מצויידת בתיבת הילוכים מתוצרת ZF שפותחה במיוחד עבורה ומתיימרת לעמוד בעומסים ובתנאי עבודה קיצונים. התיבה כוללת 8 הילוכים קדמים ו-4 אחוריים. תא המפעיל החדש מהווה מבחינת ג'ון דיר את עיקר החדשות ולענת אנשי היצרנית מדובר בקבינה השקטה והמבודדת ביותר בשוק כיום, במטרה לאפשר למפעיל "יכולת עבודה נוחה לאורך זמן, תוך שמירה על שיא הריכוז בעבודה". בין השאר מוצע בקבינה החדשה כיסא מוזג חדש, דלת כניסה רחבה יותר, מערך מתגי וידיות מעוצב מחדש עם מיקומים שונים לטובת ארגונומיות טובה יותר, יכולות נוספות לכוונון יחידת ההגה, מערכת אודיו חדשה, הכוללת בלוטות', הכנה לקליטה לוויינית לעובדים מקומות מבודדים, תאורת פנים חדשה, מסך LCD 7" חדש ועוד.