ימאהה Viking – החל השיווק בארץ

Yamaha Viking

Yamaha Viking


ימאהה וייקינג (Viking) הוא תשובת ימאהה לפולריס ריינג'ר ושות' – רכבי UTV מתקדמים המיועדים בראש ובראשונה למטרות עבודה, עם ערך מוסף של הנאה ופנאי. הכלי הושק ב-2013 והתקבל בארה"ב – השוק הגדול והחשוב בעולם לסוג כלי רכב כזה – בהתלהבות רבה, בעיקר הודות למנוע החזק (למעשה – החזק בקטגוריה שלו) ובשילוב המוצלח בין נוחות ושימושיות.
בתחילת השנה הגיע לארץ אקזמפלר ראשון של הוייקינג לצורכי תקינה, ובשבועות האחרונים הוחל בשיווק בארץ. ימאהה וייקינג מיוצר בגרסה קצרה, עם שורת מושבים אחת הכוללת 3 מקומות, אך גם בגרסה ארוכה עם שתי שורות מושבים (Viking 4), המציעה 6 מקומות ישיבה. בשל המגבלה המוזרה אצלנו, לפיה לא ניתן להוביל 6 נוסעים ברכב תפעולי שכזה, מתמקדת היבואנית בשלב זה בייבוא הגרסה הרגילה, הקצרה יותר של הוייקינג. שלושת המושבים הנפרדים בדגם זה מהווים יתרון משמעותי לנדרשים לנייד אנשים בשטח על ציודם. מדובר בשלושה מושבים מקוריים המוצעים עם חגורות בטיחות מותאמות.
Yamaha Viking

Yamaha Viking


ה-Viking מונע באמצעות מנוע חד-בוכנתי המוכר זה מכבר מטרקטורוני העבודה הכבדים של היצרנית, ונפחו 686 סמ"ק. למנוע קירור מים ומערכת הזרקה אלקטרונית וההספק המרבי מכוייל כאן לכ-47 כ"ס.
כמקובל בקטגוריה מועבר הכוח אל הגלגלים באמצעות גיר רציף. ההנעה כפולה, כמובן, עם אפשרות לברור בין הינע אחורי, כפול או כפול נעול-דיפרנציאלים. הצמיגים הסטנדרטיים הם במידה 25×8-12 ומהלך הגלגלים זהה בכל ארבעת המתלים (הנפרדים) ועומד על כ-210 מ"מ. לוייקינג משקל עצמי של 610 ק"ג, הוא מורשה לשאת כ-270 ק"ג בארגז ולגרור עגלה במשקל עד 680 ק"ג.
Yamaha Viking

Yamaha Viking


מהיבואנית נמסר לנו כי גרסאות ראשונות של הוייקינג כבר נמסרו ללקוחות. המחיר עומד על 75,000 שקל (לפני מע"מ, למזומן). בחברה מציעים בנוסף מגוון תנאי מימון. לפניה ליבואנית ימאהה לארץ, לחצו כאן

מבחן שנערך בסמוך להשקת הדגם בארה"ב: