volvo-lx1_hx1

העתיד על פי וולוו (וידאו)

שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

מעמיס אופני היברידי וולוו LX1

מעמיס אופני היברידי וולוו LX1

וולוו ציוד מכני הנדסי חשפה את פרויקט ה-LX1 – קונספט של מעמיס אופני היברידי הנמצא כעת בשלב הבחינה והניסויים. עצם חשיפת המעמיס מהווה אישור לכך שבוולוו עובדים על מעמיס היברידי משלהם, במטרה להצטרף אל הטרנד ההולך ומתפשט בעולם; כיום מוצעים מעמיסים אופניים היברידיים על ידי מתחרות דוגמת קומטסו, היטאצ'י, ג'ון דיר וקטרפילר. יודגש כי מדובר באב טיפוס ניסיוני, ולא בכלי העומד בפני ייצור סדרתי.

מעמיס אופני היברידי וולוו LX1

מעמיס אופני היברידי וולוו LX1

בוולוו לא פרטו לגבי משקל המעמיס, המפרט הטכני, סוגי והספקי המנועים ועוד – למעט היות המנועים החשמליים מותקנים בחישוקי הגלגלים, קיום "מאגר אנרגיה" כלשהו בכלי (הכוונה ככל הנראה לצבר סוללות נטענות) ותפעול המערכת ההידראולית באמצעות כוח מנועים חשמליים. מהמידע שכן פורסם מצהירים בוולוו על היות הכלי כאמור בניסויים, וכי מבחינות בשטח הוא הרבה יותר שקט ונקי מהציוד העדכני המתקדם ביותר שאינו היברידי, מן הסתם. בוולוו מדווחים גם על חיסכון של כ-50% משמעותיים ביותר בצריכת הדלק – בין היתר הודות לאפשרות להשתמש במנוע דיזל קומפקטי וחלש יותר מהמקובל במעמיסים בסדר גודל שכזה. עוד מצהירים בוולוו כי הודות לביצועיו, הספקו הגבוה ותפוקתו של המעמיס העתידי LX1, הוא מציע ביצועים ויכולות כשל מעמיס מקטגוריית משקל עבודה גבוהה יותר. בוולוו, אגב, לא פירטו כמה שוקל המעמיס הנסיוני ולפיכך – לאיזו קטגוריית משקל הוא משתייך.

מוביל עפר אוטונומי חשמלי וולוו HX1

מוביל עפר אוטונומי חשמלי וולוו HX1

בוולוו טוענים כי 98% מחלקי המעמיס הניסיוני הם חדשים לגמרי, כך שמדובר ללא ספק גם בחשיפה ראשונה של טכנולוגיית דור המעמיסים העתידי של וולוו, ולא רק מהיבט יחידות הכוח, אלא גם מהיבט המערכות החשמליות, ההידראוליות, תא המפעיל, הארגונומיה והעיצוב. זה האחרון – כפי שהוצג בוולוו LX1 – מרמז על קו עיצוב המעמיסים האופניים העתידי של וולוו. תתרגלו…

volvo-lx1_hx1

מעמיס אופני היברידי וולוו LX1 עם נגרר מוביל עפר אוטונומי-חשמלי וולוו HX1

לצד המעמיס ההיברידי LX1 נחשף פרויקט עתידי נוסף של וולוו: הוולוו HX1. מה שנראה כנגרר להובלת עפר הוא באמת כזה – רק שאין צורך ברכב גורר. מדובר במכונה אוטונומית, המופעלת על טהרת החשמל, המשמשת חלופה למשאיות להובלת עפר אך ללא מפעיל בשר ודם. ה-HX1 שנחשף הוא קומפקטי יחסית, אך בוולוו טוענים כי טכנולוגיה זהה תוכל להניע גם ציוד גדול בהרבה, עד ליכולת נשיאת מטען הדומה לזו של משאיות המכרות הגדולות בנות ימינו. גם לגבי הוולוו HX1 לא נמסרו פרטים טכניים נוספים או יעדי המשך הפיתוח מבחינת הצפי לכלי דומה שיוצע באופן מסחרי. אנו נמשיך לעדכן