Suzuki Jimny Sierra Pickup Style concept

טנדר סוזוקי חוזר!

Suzuki Jimny Sierra Pickup Style concept

Suzuki Jimny Sierra Pickup Style concept

האם גרסת הטנדר המיתולוגית של הסוזוקי סמוראי עומדת לבצע 'קאמבק'? סיכוי סביר שהתשובה היא כן. סוזוקי חשפה לפני מספר חודשים את הדור הבא של רכב השטח הקומפקטי-אך-קשוח ג'ימני מהדורה חדשה לגמרי. הג'ימני (Jimny) הוצג לראשונה ב-1970 כרכב שטח קומפקטי – אם לא זעיר, ויוצר מאז תוך עדכונים ורענונים למעשה עד עתה, עם השקת הדור החדש שהוא אכן חדש לגמרי – מהפלטפורמה, דרך העיצוב ועד למערכות ההינע, האלקטרוניקה והמחשוב. במשך השנים שווקו רכבי השטח הזעירים – שהוצעו במגוון גרסאות מרכב, בכלל זה טנדר – תחת השמות סמוראי, LJ, SJ, סיירה, ג'ימני כאמור ועוד.
גרסת הטנדר הזעירה הפכה להצלחה ולמבוקשת בקרב לקוחות שחיפשו רכב זעיר, קל, פרקטי ובעל יכולות נשיאה סבירות – גם בשטחים קשים לעבירות. גרסה זו – כמו כל גרסאות רכב השטח הזעיר של סוזוקי – הציעה יכולות שטח מעולות, בעיקר הודות לבסיס הגלגלים הזעיר ולמבנה הקשוח והעמיד. הג'ימני – בכלל זה גרסת הטנדר שלו – התבררו ככלי רכב אמינים ביותר, בעלי שרידות גבוהה וספרטניים במידה שייעדה אותם בעיקר למי שבאמת צריך רכב עבודה קשוח, פחות לפוזה. עובדה זו רק הוסיפה לתדמית ולשם הטוב של הרכב הקטן. אבל, מאז 1995 נעדרה גרסת הטנדר מן ההיצע, ובסוזוקי החליטו ככל הנראה להחזיר עטרה ליושנה, ובקרוב, כאמור, תוצג גרסת טנדר לג'ימני החדש – בשלב זה כ'קונספט' לתצוגה ולבחינת תגובות הקהל בלבד, אך בהחלט עם כוונות ייצור סדרתי רציניות.

טנדר סוזוקי SJ410

טנדר סוזוקי SJ410

בשלב זה לא פורסם כל מידע רשמי, למעט הודעה של סוזוקי אודות הכוונה להציג מספר כלי רכב חדשים, חלקם קונספטים (רכבי רעיון או תצוגה), ובכללם גם גרסת טנדר לג'ימני החדש. ממידע שפורסם באי-אלו כלי תקשורת יפניים ניתן להבין כי גרסת הטנדר תתבסס על מכלולים דומים לגרסה הסגורה שכבר הוצגה, כאשר ההבדל העיקרי הוא כמובן במרכב: במקום קבינה סגורה לארבעה תוצע כאן קבינה קצרה יותר, לשניים, ומאחור יותקן ארגז פתוח. הקבינה היא מוארכת במעט מעבר לעומק הנדרש לשני מושבים, במטרה להציע מקום לאחסון מאחוריהם. המנוע יהיה ככל הנראה אותו המנוע שהכרנו בג'ימני החדש – 1.5 ליטר, 4-צילינדרי עם קצת יותר מ-100 כ"ס. בנוסף יוצע ככל הנראה גם המנוע לשוק היפני – 660 סמ"ק, 3-בוכנתי עם כ-64 כ"ס. נציין עוד שעל פי התמונה (ככל הנראה הרשמית היחידה שדלפה) יוצג הקונספט עם דיפוני עץ מבחוץ (דמוי עץ, סביר להניח), ועם חישוקי רטרו המעוצבים כחישוקים בסיסיים מימים עברו, ככל הנראה בכדי להעניק לטנדרון הקטן מראה ותדמית המשלבות קשיחות עם פרקטיות.
על פי התגובות במדיה הרלוונטית כבר עתה, עם דליפת פרטים ראשונים אודות ה-Suzuki Jimny Sierra Pickup Style concept, בשמו המלא, נראה לנו שהסיכוי לחזור ולפגוש בטנדר זעיר, קשוח ועביר במיוחד הנושא את סמל סוזוקי הוא גבוה למדי…