משאיות רנו חשמליות מסוף 2023

רנו חושפת את הדור הבא של משאיותיה הכבדות – והוא על טהרת החשמל

Renault Trucks e-tech C 2×4

חטיבת המשאיות של רנו, (Renault Trucks) כיום חלק מקבוצת וולוו השבדית, חושפת את דור המשאיות החשמליות הבא מהסדרות C ו-T. מדובר במשאיות חשמליות שתוצענה תחת שמות הסדרה E-Tech C ו-E-Tech T ויחד עם השקתן ייחשף הלוגו החדש של המותג.

המשאיות החשמליות החדשות ניחנות בעיצוב חדש ושונה מהמוכר אצל משאיות רנו במטרה לבדל אותן מהמשאיות המונעות במנועי דיזל. העיצוב החדש, כולל הלוגו החדש, כאמור, כולל "סבכה" קדמית חדשה, פנסים חדשים, שמשה חדשה ועוד. ציוד הבטיחות שודרג אף הוא והוא יכלול במשאיות חדשות אלו רדאר צידי כאבזור סטנדרטי, שמשמש כגלאי מרחק ומתריע על קרבה מסוכנת לאובייקטים חיצוניים.

סדרה E-Tech C מיועדת יותר לעבודה בתחומי הבניין והתשתיות בזמן שסדרה E-Tech T מותאמת יותר לתנועה על כבישים מהירים, למרות שהבסיס המכאני בשתי הסדרות דומה למדי. המשאיות החשמליות תוצענה בתצורות הינע מגוונות: 'סוס' גורר 4×2 ו-6×2 עם בסיס גלגלים של 3.9 מ', ומשאיות קשיחות כבסיס למגוון מרכבים עם הינע 4×2, 6×2ו-8×4, עם 11 אורכי בסיס גלגלים שונים בטווח שבין 3.9 עד 6.7 מ'. העבות הכוח מוצעות חשמליות לגמרי או אלקטרו-מכאניות, לפי בקשות הלקוח.

Renault Trucks e-tech T 2×4

הספק המשאיות החשמליות החדשות נע מעד 330 קילו-ואט (450 כ"ס) לגרסאות עם שני מנועים ועד 490 קילו-ואט (670 כ"ס) לגרסאות עם שלושה מנועים. מקור הכוח הוא ביחידות מצברים של 90 קילו-ואט שעה, כאשר ניתן להזמין בין שתיים לשש יחידות כאלו למשאית. הסוללות מיוצרות על ידי וולוו בשבדיה ומותקנות בצידי השלדה, משני הצדדים. כטווח נסיעה מרבי מציינים ברנו עד 300 ק"מ, תלוי בתצורה ובשימוש.

המשאיות החדשות נמצאות בשלב זה במבחנים אחרונים, בכלל זה אצל כמה לקוחות נבחרים, ותגענה לייצור סדרתי לקראת סוף 2023.

משאיות רנו מיובאות לארץ על ידי מאיר חברה לרכב