טויוטה היילקס חשמלי

הדור הבא של הטנדר המיתולוגי יונע בחשמל. הנה הפרטים

טויוטה חשפה בתאילנד – אחת מארצות הייצור החשובות של הקונצרן – את המכונית הקונספט Hilux Revo BEV. החשיפה היתה במסגרת חגיגות 60 השנים לייצור טויוטה בתאילנד. כבר בתחילת השנה (2022) חשפנו כאן את תוכניות טויוטה בתחום, ועתה נראה כי התבצע צעד משמעותי לפנים בנושא זה.

מדובר למעשה בקדימון לדור הבא של הטנדר המצליח, שמוצע כיום בדור השמיני שלו, עם מגוון מנועי בעירה פנימית לבחירה. טויוטה היילקס הוא מהטנדרים הקומפקטיים הנמכרים בעולם, והוא קנה לעצמו את שמו הטוב בעיקר הודות לאמינות ולקשיחות.

בטויוטה לא מדברים באופן רשמי על תאריך לייצור גרסה סדרתית של הטנדר החשמלי, אך הצהרת הכוונות ברורה, בעיקר אל נוכח העיצוב המאוד דומה לדגם הנוכחים, ולשמירה על מבנה פשוט, תכליתי והמיועד לעבודה. בחברה גם לא מנדבים מפרט טכני, ביצועים, זמן פעולה בין הטעינות וזמני הטענה.

במקביל לחשיפת אב הטיפוס החשמלי הניזון מסוללות נטענות נזכיר כי טויוטה הודיעה לפני מספר חודשים על פיתוח גרסה מונעת תא-דלק של ההיילקס, כשבפועל מדובר גם כן בהינע חשמלי, אך בשיטה שונה. גם בנושא זה לא נמסרו פרטים נוספים והיצרנית שומרת על הקלפים קרוב לחזה. מה שברור הוא שעובדים שם חזק על טנדר חשמלי, ולפי הקונספט שהוצג בתאילנד יישמר צביון התכליתיות ויכולות העבודה גם בהיילקס החשמלי המיועד.