טויוטה היילקס חדש – תמונות ופרטים ראשונים

טויוטה היילקס 2016 בגרסת 4x4 דאבל קבינה; המקור הוא ככל הנראה פרוספקט מודפס שנסרק ופורסם בפייסבוק בתאילנד

טויוטה היילקס 2016 בגרסת 4×4 דאבל קבינה; המקור הוא ככל הנראה פרוספקט מודפס שנסרק ופורסם בפייסבוק בתאילנד


במהלך החודשים הקרובים זה יקרה: טויוטה תחשוף באופן מלא ורשמי את ההיילקס החדש, כדגם 2016. בינתיים ניאלץ להסתפק בצילומי ריגול ותמונות שכביכול דלפו מטויוטה, אך ללא כל אישור, אך עוד ועוד חלקי מידע ופרטים נחשפים עד לכדי קבלת תמונה שלמה למדי.
רוב המידע מגיע מתאילנד, שם ייוצר הטנדר הכה חשבו עבור טויוטה – ואחד הטנדרים המצליחים בהיסטוריה. התמונה המופיעה כאן למעלה דלפה לפייסבוק בתאילנד, וככל הנראה מדובר בתמונה אוטנטית ומקורית, שמן הסתם בטויוטה לא ממש רצו שתראו כבר עתה. עיקר החדשות הן הפלטפורמה החדשה לגמרי עליה ייוצר הטנדר, והיצע מנועים חדש ומתקדם, שיכלול ככל הנראה לראשונה בסגמנט גם גרסה היברידית, קרי: שילוב בין מנוע בנזין/דיזל לבין מנוע חשמלי. הפלטפורמה תהיה חדשה, מה שאומר שההיילקס יוגדר כ'רכב גלובאלי', שיכול להיות מיוצר במדינות שונות בעולם, ולפיכך יצטרך לכלול מן המסד, עוד משלב הפיתוח, יכולת לקלוט אמצעי בטיחות מתקדמים כפי שנדרש בשווקים השונים.
אחד מעשרות צילומי הריגול של ההיילקס החדש בתאילנד, צבוע צבעי הסוואה אך עדיין ניתן להבחין בצורה הכללית המשדרת תכליתיות ויכולות עבודה, כמקודם

אחד מעשרות צילומי הריגול של ההיילקס החדש בתאילנד, צבוע צבעי הסוואה אך עדיין ניתן להבחין בצורה הכללית המשדרת תכליתיות ויכולות עבודה, כמקודם


הפלטפורמה החדשה מאפשרת מגוון מנועים רחב מבעבר, עם התאמות לשווקי המזרח, אירופה, ארה"ב וכיו"ב בנפרד. כיחידת כוח בסיסית שתהיה רלוונטית גם עבורנו מדברות השמועות כרגע על מהפך בטויוטה, עם כוונה להחליף את מנועי ה-2.5 וה-3.0 ליטר דיזל עם מנועי 2.4 ו-2.8 ליטר חדשים עם גרסאות 150 ו-167 כ"ס למנוע ה-2.4 ליטר ו-177 כ"ס למנוע ה-2.8 ליטר. כמנוע בנזין בסיסי יישאר ככל הנראה מנוע ה-4-צילינדרים בנפח 2.7 ליטר, עם 182 כ"ס. את מנוע ה-4-צילינדרים בנזין בנפח 4.0 ליטר העתיק שהוצע עם ההיילקס העכשווי יחליף מנוע V6 בנזין בנפח 3.6 ליטר מתקדם, נקי, חזק וחסכוני בהרבה שיציע ככל הנראה רמת הספק גבוהה עם נתון של 270 כ"ס. היצע תיבות ההילוכים יכלול ככל הנראה 5 ו-6 הילוכים ידניים ו-5 ו-6 הילוכים אוטומטיים. כמובן שבהיצע תהיינה כבעבר 3 גרסאות מרכב: חד קבינה, קבינה וחצי ודאבל קבינה, עם הינע 2×4 או 4×4.
עיצוב הפנים יעבור אף הוא מהפיכה, עד כמה שניתן להגדיר עיצוב פנים של טנדר עבודה ככזה; הנדסת האנוש טופלה באופן מעמיק בהיילקס החדש, טוענים המקורות המדווחים, בעיקר סביב נושא הגישה ונוחות התפעול של המכלולים השונים סביב לנהג. נושא נוחות הנסיעה בטויוטה היילקס הוא לא מהתכונות הבולטות של הרכב, והמתחרות הרבות, שחלקן נוחות באופן משמעותי עבור הנוסעים, אילצו את טויוטה – אמנם באיחור ניכר – להתייחס לנקודה זו באופן מעמיק ורציני יותר. אין בידינו כל מידע בשלב זה אודות מערכת המתלים והאם בוצעו בה שינויים לטובת נוחות הנסיעה, אך השמועות טוענות כי ההיילקס הסבא יהיה נוח באופן מובהק מזה הנוכחי.
טויוטה היילקס החדש ייחשף כאמור במלואו עוד השנה, ככל הנראה כבר במהלך החודשים הקרובים. השיווק בארץ צפוי אם כן להתחיל בסוף שנה זו, או בתחילת 2016. לפרטים נוספים ניתן לפנות ליבואנית טויוטה לארץ, בלחיצה כאן