VW T2: הטרנספורט הקלאסית פורשת לגמלאות

פולקסווגן Kombi T2

פולקסווגן Kombi T2

לא תאמינו, אבל ממש עד לסוף שנה זו עוד ניתן יהיה לרכוש קלאסיקה בת למעלה מ-50 שנה, חדשה "עם הניילונים, מהמפעל"; מדובר בפולקסווגן T2 טרנספורטר (או Kombi בכמה שווקים) שיוצרה עד היום במפעל פולקסווגן בברזיל – עבור השוק הדרום אמריקאי – במשך לא פחות מ-56 שנים.
הדור הנוכחי של המכונית הוותיקה – אם לא עתיקה – מיוצר מאז 1957 בברזיל, מה שהופך בחישוב פשוט ל-56 שנה. ללא ספק מהווה ה-T2 אחת המכוניות המיוצרות ברצף הכי הרבה זמן, בכלל. ה-T2 אוחזת בשיא נוסף: זו המכונית האחרונה המיוצרת על ידי פולקסווגן עם מנוע אחורי – "מסורת" שהחלה כבר ב-1935, עם אבות הטיפוס הראשונים של החיפושית.
פולקסווגן Kombi T2

פולקסווגן Kombi T2

פולקסווגן Kombi T2

פולקסווגן Kombi T2


ה-T2 יוצרה בברזיל במגוון גרסאות – מוביל נוסעים, מסחרי סגור, חד או דאבל קבינה ואפילו עם ארגז מתרומם. המנוע כבר לא קשור למנוע החיפושית מקורר האוויר (שהוצע עד 1987!) ובדור האחרון מדובר במנוע מקורר מים עם 4 צילינדרים בנפח 1.4 ליטר.
פולקסווגן Kombi T2

פולקסווגן Kombi T2

פולקסווגן Kombi T2

פולקסווגן Kombi T2

בסוף שנה זו יצא העותק האחרון של סדרה מצומצמת של ה- Kombiמפס הייצור של מפעל פולקסווגן בברזיל. מדובר ב-600 יחידות בלבד שיתהדרו בשם Kombi – Last Edition 56 Anos המוצעות כבר מעתה בברזיל בעבור כ-27,000 יורו, בחישוב שערי החליפין. גרסת סופית ואחרונה זו כוללת צביעה בשני גוונים, ריפוד מצופה ויניל בכחול ובלבן, וילונות בכחול, חלונות צד כהים ושיא הפאר: חימום השמשה האחורית… עוד הוחלפו חיפויי הפנסים בחלקים ומלוטשים במיוחד ובפנים מוצעת מערכת שמע הכוללת נגן MP3 ואפילו חיבור AUX ו-USB. המנוע – כאמור 4 צילינדרים מקוררי מים – מציע כאן 78 כ"ס והכוח מועבר כמובן אל הגלגלים האחוריים באמצעות תיבה ידנית עם 4 מהירויות. בהחלט סיום מכובד לאגדה מוטורית, מהמעטות שהפכו לקלאסיקות עוד בחייהן
פולקסווגן Kombi T2

פולקסווגן Kombi T2