סע לבד

Hitachi Autonomous Haulage System

Hitachi Autonomous Haulage System


ענקית הצמ"ה היפנית היטאצ'י הודיעה באופן רשמי כי היא נמצאת בהליך פיתוח משאית מכרות אוטונומית, קרי: ללא נהג. החברה הודיעה כי בכוונתה להשיק מוצר מוגמר סדרתי לשוק המכרות העולמי כבר במהלך 2017 תוך שאיפה "לחולל מהפך בתחום המכרות בכל הקשור לבטיחות, יעילות בעבודה וחיסכון בעלויות", כפי שהובהר בהודעה לעיתונות.
בהיטאצ'י ממשיכים הלכה למעשה הליך אוטומטיזציה במשאיות המכרות שלהם, שכבר כיום מצוידות במערכות ניהוג אוטומטיות ומערכות פיקוח, דיאגנוסטיקה וניהול ציי רכב מתקדמות. אלו האחרונות מסופקות למשאיות היטאצ'י על ידי חברת הבת Wenco המתמחה בתחום מזה למעלה מ-25 שנה, והיא גם מהווה בורג מרכזי במהלך פיתוח משאית המכרות האוטונומית של היטאצ'י. החברה-בת דנן נחשבת כמומחית מובילה בעולם כיום בפיתוח מערכות ניהול ציי רכב כבד במכרות פתוחים, וידע זה ימונף להמשך פיתוח מערכות השליטה המתקדמות יותר, כפי שנדרש ברכב – ולבטח בציי רכב – אוטונומיים.
Hitachi Autonomous Haulage System

Hitachi Autonomous Haulage System


בהיטאצ'י לא מנדבים בשלב זה את כל פרטי הליך הפיתוח והמערכות שמשאיות המכרות האוטונומיות העתידיות תכלולנה, אך חלק נחשף כבר עתה; בין היתר יבוצע ההיגוי באמצעות מערכת חשמלית שתותקן על מערכות מוכרות של משאיות סדרתיות, וניתן יהיה לשלוט במערכת מרחוק. עוד יותקנו חיישני מהירות, עומס, כיוון ועוד במקומות אסטרטגיים במשאית; הודות לכך לא יידרש תכנון מחדש או ביצוע שינויים במערכת ההיגוי הקיימת, מה שיפשט מאוד את התהליך, יוזיל את העלויות, יאיץ את השקת המוצר המוגמר ויאפשר התקנת After Market בציוד קיים.
מעבר לשליטה אנושית מרחוק, תאפשר המערכת ניווט ונסיעה עצמאיים לגמרי, בהתבסס על מערכות GPS, חיישני מהירות, זוויות רכב, עומס ומרחק. ניתן יהיה "להטעין" מסלול ומפה במחשב ניהול המשאית ויחד עם נתוני יתר כלי הרכב והציוד מולם פועלת המשאית (מהירות תנועה, גובה שפיכה, נקודת שפיכה וכיו"ב) תוצע עצמאות מלאה עבור משאיות המכרות, שתסענה מאתר החציבה אל אתר השפיכה באופן עצמאי. בהיטאצ'י מבטיחים שהמשאית האוטונומית העתידית תוכל לעצור על הנקודה המבוקשת בדיוק של סנטימטרים בודדים, ובזווית בסטייה מירבית כמה חלקיקי המעלה.