Peugeot Traveller

ה-וואן החדש של PSA וטויוטה

Toyota Proace

Toyota Proace


פיז'ו, סיטרואן וטויוטה חושפות תמונות ופרטים ראשונים של הרכב המסחרי ומוביל הנוסעים הבא שלהם – פרי פיתוח משותף לשני הקונצרנים, PSA (פיז'ו-סיטרואן) וטויוטה. הדגמים החדשים – הזהים מכאנית והנבדלים בעיקר בלוגו ובשם – הם: פיז'ו טראוולר (Peugeot Traveller), סיטרואן ספייס-טורר (Citroën SPACETOURER) וטויוטה פרו-אייס (Toyota PROACE). שלושת המתחרות בפולקסווגן טרנספורטר ושות' תיחשפנה במלואן במסגרת תערוכת הרכב של ז'נבה, במרץ 2016, ותוצענה בשוק זמן קצר לאחר מכן. לא ברור עדיין בשלב כה מוקדם מתי תגענה לארץ, באיזה מפרט ובאיזה מחיר.
Peugeot Traveller

Peugeot Traveller


כאמור, מדובר בפיתוח משותף לקונצרן PSA הצרפתי וטויוטה היפני (באמצעות שלוחתו באירופה – Toyota Motor Europe) ומדובר בשת"פ עם מסורת שכבר ראינו תוצאות שלו בעבר, בין היתר עם המכוניות הקומפקטיות סיטרואן C1, טויוטה אייגו ופיז'ו 107 שמתחת לפח כולן זהות. שיתוף הפעולה בפיתוח הגיוני למדי, שכן עלויות התכנון והפיתוח של רכב חדש הן אסטרונומיות ודורשות זמן רב. כאשר שני קונצרנים דוגמת PSA וטויוטה משתפות פעולה, נחסך הון בעלויות התכנון והפיתוח כמו גם זמן יקר, שכן העבודה מתחלקת בין מומחי שתי היצרניות. הייצור יתבצע – עבור שלושת המותגים – במפעל פיז'ו-סיטרואן בסוולנורד שבצרפת.
Citroen Spacetourer

Citroen Spacetourer


שלושת האחיות התאמות הכמעט זהות תוכננו כמובילות נוסעים לשוק הפרטי (ואן למשפחה גדולה) כמו גם לשימוש עסקי/מסחרי כמוביל נוסעים בשכר (מונית, רכב שירות וכיו"ב). בשלב זה עוד לא ברור האם תוצענה גם גרסאות מסחריות סגורות לשימוש עבור בעלי מקצוע שונים, שליחויות וכיו"ב.
גם היצע המנועים או כל פרט טכני אחר טרם פורסם – בכלל זה ממדים ומשקלים – אך ידוע כבר עתה שהמנועים יהיו זהים בכולם, ועם סבירות גבוהה להגיע מהמדף של קונצרן PSA. גם רמות האבזור, תיבות ההילוכים והעיצוב הפנימי הכללי יהיו דומים. סביר להניח שרוב הפרטים יתפרסמו עוד לפני ההשקה הרשמית המתוכנת בז'נבה, ומן הסתם נעדכן מיד.