משאית פוטון Auman EST

הסינית המערבית

משאית פוטון Auman EST

משאית פוטון Auman EST

יצרנית המשאיות הסינית פוטון (Foton) הציגה לראשונה באירופה משאית "מערבית" ומתקדמת המיועדת להימכר בשווקי אירופה בעתיד הקרוב. פוטון היא שותפה עם דיימלר, בין היתר קונצרן האם של משאיות מרצדס ויצרנית הרכב הכבד הגדולה בעולם, ומן הסתם לא מעט מהידע, הטכנולוגיות והרכיבים במשאית החדשה מגיעים מדיימלר ומעוד ספקים נחשבים מהמערב.
המשאית החדשה הושקה כ-Auman EST – שם המותג בה משתמשת פוטון למשאיותיה המפותחות בשיתוף דיימלר – והיא כוללת לא רק עיצוב מערבי מתקדם, אלא גם שימוש במכלולים ורכיבים נחשבים, דוגמת מערכות בלימה מתוצרת Wabco, תיבות הילוכים של ZF, צמיגי קונטיננטל ועוד.
בפוטון לא הצהירו במפורש על כניסה מתוכננת לשוק האירופאי התחרותי, אלא על "הפגנת יכולות וכניסת פוטון לליגה חדשה עבורה בתחום הרכב הכבד". מדובר במשאית תחרותית בעלויות הרכישה והתחזוקה ותערוכת הרכב הכבד החשובה בעולם במסגרתה נחשפה – IAA בהאנובר שבגרמניה – היוותה במה מצוינת לבחינת תגובות הציבור והעיתונות.
בפוטון מציינים כי משאית זו – עדיין בגדר אב טיפוס – מציעה צריכת דלק נמוכה ב-5% ביחס למשאית קודמת לה באבולוציה, ושדרוג, כאמור, בשימוש ברכיבים איכותיים, מתקדמים ומוכרים. סקירת המפרט, בעיקר זה הבטיחותי, מעמידה את הפוטון Auman EST ככל הנראה באמת בראש היצע המשאיות הסיניות כיום, כפי שאנשי פוטון הצהירו בגאווה. לא פורסמו יעדי מכירות ותחילת השיווק. זיכיון יבוא משאיות פוטון לארץ נמצא בידי חברת אלון מוטורס.