משאית מרצדס Urban eTruck

בניסוי: המשאית החשמלית של מרצדס

משאית מרצדס Urban eTruck

משאית מרצדס Urban eTruck

חטיבת המשאיות של מרצדס, חלק מקונצרן דיימלר, החלה בניסוי בתנאי אמת עם משאית חלוקה חשמלית גדולה. מדובר בהמשכו של פרויקט משאית העתיד Urban eTruck כאשר בניגוד למקובל בדרך כלל עם קונספטים עתידיים – עבודה מאחורי הקלעים הכוללת בחינות, ניסויים והמשך פיתוח – כאן מדובר בגישה שונה, בהחלט לא שגרתית והמאפשרת הלכה למעשה לחזות ולבחון את עתיד המשאיות כאן ועכשיו.
למען הדיוק, 'כאן ועכשיו' מתייחס לגרמניה; מרצדס תייצר כבר השנה סדרה מוגבלת של כ-150 משאיות Urban eTruck ותציע אותם ללקוחות נבחרים שישתמשו בהן בתנאי אמת, במשימות חלוקה והובלה כבדה עם הבטחה לטווח נסיעה יעיל של עד 200 ק"מ בין טעינות. ל-Urban eTruck יכולת נשיאת מטען עד למשקל של 12.8 טון.
"בכל הקשור לרכב חשמלי – שינינו פאזה" צוטט דיטר צטשה, יו"ר קונצרן דיימלר בעיתון גרמני מקצועי. "אנו נשקיע בעשור הקרוב למעלה מ-10 מיליארד יורו בפיתוח רכב חשמלי וכמיליארד יורו בפיתוח סוללות ומצברים". מן הסתם היו"ר לא התכוון לרכב פרטי בלבד.
המשאיות שתיוצרנה והמיועדות לעבודה בתנאי אמת תוצענה ללקוחות באירופה. הן תשמשנה להובלה בקירור, מוצרי מזון ומגוון משימות הובלה עירוניות ובין עירוניות קצרות טווח. המטרה המוצהרת, על פי מרצדס, היא לבחון את המשאית החשמלית בתנאי אמת מגוונים ככל הניתן, לעקוב אחר תקלות, אמינות המכלולים, חסרונות ובעיות.

משאית מרצדס Urban eTruck

משאית מרצדס Urban eTruck

במרצדס מתעתדים להגיע להבשלה עם משאיות ה-Urban eTruck עד לשנת 2020, דהיינו: להציע עד אז משאית דומה כמוצר מדף סדרתי. כרגע זה נראה ריאלי בהחלט.
מרצדס Urban eTruck מונע באמצעות מנוע חשמלי המייצר 150 קילו-ואט, שהם כ-205 כ"ס. האנרגיה מגיעה מצבר סוללות המותקנות בשלדה, בספיקה של 212 קילו-ואט/שעה ומתח של 720 וולט. מילוי 80% מהמצברים אורך שעתיים.