מוביל עפר אוטונומי וולוו HX2

הובלות עפר – ללא מפעיל

מוביל עפר אוטונומי וולוו HX2

מוביל עפר אוטונומי וולוו HX2

בספטמבר בשנה שעברה (2016) חשפה וולוו את פרוייקט ה-LX1 – מעמיס אופני היברידי שהוצג כבר במצב עבודה ובחינה, והמהווה קריאת כיוון ברורה בדבר עתיד הציוד מכני הנדסי של היצרנית השבדית. לצד המעמיס ההיברידי הניסיוני נחשף נגרר אוטונומי (ללא נהג, הנוסע בכוחות עצמו) בשם HX1 שהיה מעניין לא פחות – אם לא יותר ביחס למעמיס; היתה זו מכונה עצמאית שכל תפקידה הוא להתמלא בעפר, לנסוע מנקודת המילוי אל נקודת השפיכה – ולחזור. הכל כאמור ללא מפעיל בקבינה, שכפי שקל לראות – כלל אינה מוצעת בכלי זה.

מוביל עפר אוטונומי וולוו HX2

מוביל עפר אוטונומי וולוו HX2

עתה מתפרסם השלב הבא בפרויקט, עם חשיפת הוולוו HX2 – המשך פיתוח מוביל העפר האוטונומי, ממשיכו של ה-HX1. כקודמו כך גם ה-HX2 מונע בכוח החשמל ולמרות הדמיון מבחוץ, בוולוו טוענים כי מדובר בכלי מתקדם ושונה ביחס לראשון בשושלת; מערכת ההינע הסופי היא חדשה לגמרי – עמידה, קשוחה ומאסיבית יותר, על-פי וולוו. גם המבנה המכאני חוזק ושופר וכך גם מערכת התקשורת הממוחשבת והניווט המתקדמת המותקנת בכלי. מעבר לכך לא מפרטים בוולוו כל פרטי מכאני או טכני נוסף, בכלל זה הספק, נפח ומטען מרביים, מהירות נסיעה ואף לא אופן טעינת המצברים (מקור חשמל חיצוני, מנוע המשמש כגנרטור, ניצול כוחות הבלימה, שילוב ביניהם ועוד).
בוולוו טוענים כי כבר בשלב ניסויים זה של אב הטיפוס האוטונומי של מוביל העפר ניתן לקבוע כי עבור הרוכש מדובר בחיסכון כולל של עלויות התפעול של כ-25%. נתון בהחלט לא מבוטל, ויש לזכור כי בוולוו יקדישו לנושא עוד זמן מה ולא מעט משאבים לפני שאפשר יהיה לחשוב על ייצור משהו דומה באופן סדרתי. על פי אנליסטים באירופה ייתכן כי כבר במהלך 2020 יגיע ה-HX2 הניסיוני לכדי הבשלה וייצור. נמשיך לעקוב