סקניה לעבודות עפר

יצרנית המשאיות השבדית משיקה משאיות ייעודיות לעבודות עפר, מכרות ומחצבות

סקניה השבדית, כיום בבעלות קונצרן פולקסווגן הגרמני, חושפת את המשאיות הייעודיות החדשות שלה לעבודות עפר, מכרה ומחצבות. החשיפה כללה משאית רכינה כבדה בתצורת 8×4 מסדרה G וסוס גורר בתצורת 6×4 מסדרה HX. ההיצע כולל כמובן אינספור קונפיגורציות, אפשרויות מנועים, קבינות ואבזור שונות.

בסקניה מדגישים כי המשאיות החדשות תוכננו ופותחו במיוחד עבור יעודן, וזאת תוך יישום אינספור היזונים חוזרים מצד לקוחות. "עיקר הדגש בהיצע המעודכן של המשאיות לעבודות עפר", אמר בעת ההשקה סבן-אריק גוסטפסון, מנהל אגף המכרות והמחצבות בסקניה, "הוא בהגברת היעילות, הורדת העלויות הכוללות והורדת פליטת המזהמים". בסקניה ציינו עוד כי בכוונתם להמשיך ולהישאר מובילים בתחום הציוד המתקדם והעומד בכל תקני פליטת המזהמים העדכניים ביותר, ללא שום וויתור על ביצועים, תפוקה או עלויות.

משאית הרכינה הכבדה תוכננה במיוחד לייעודה, במטרה לעמוד בתנאי העבודה הקיצוניים ביותר; בתצורתה החזקה ביותר היא מציעה יכולת העמסה של 40 טון (בתצורת ה-8×4, משקל כולל מרבי של 60 טון). הסוס הגורר מסדרה HX דומה במובן זה, ומציע לצד האבזור הסטנדרטי המוכר ממשאיות אלו גם מיגונים, מסננים ייעודיים, חלקים מחוזקים ועוד התאמות לאפשר תנועה המשלבת בין דרכי עפר לכבישים סלולים.

כל המשאיות החדשות של סקניה המיועדות לעבודות עפר, מכרות ומחצבות מוצעות עם מנועים העומדים בתקני יורו 5 או יורו 6, לפי דרישה, ובנוסף ניתן לקבל מנועים אלו מותאמים לצרוך שמנים ודלקים על בסיס צמחי – hydrotreated vegetable oil ו-Fatty Acid Methyl Ester, בהתאמה. השימוש בשמנים ודלקים אלו לבדם מוריד בעד 90% את פליטת ה-CO2. עוד ניתן להזמין גרסאות המונעות באמצעות גז מעובה. "לקוחותינו יוכלו לבחור בין מגוון פתרונות לפי צורכיהם, בכל השור לסוגי מנוע ודלקים" מסביר בהקשר זה סבן-אריק גוסטפסון. "חשוב לנו מאוד שלקוחותינו לא ייפגעו בשל תקני איכות הסביבה, לכן הושם דגש רב על סעיף זה; המשאיות החדשות יעילות אף יותר מקודמותיהן, למרות שהן נקיות הרבה יותר" הוא מסכם.