ריוויאן ומרצדס ישתפו פעולה

יצרנית הרכב החשמלי Rivian תקים מפעל משותף עם מרצדס לייצור כלי רכב מסחריים חשמליים

יצרנית כלי הרכב החשמליים האמריקאית ריוויאן (Rivian) הודיעה יחד עם חטיבת כלי הרכב המסחריים של מרצדס על שיתוף פעולה עסקי בין שתי החברות. על-פי ההודעה שתי החברות יקימו במשותף מפעל ייצור מתקדם על אדמת אירופה בו ייוצרו כלי רכב מסחריים חשמליים, שיהיו בעלי בסיס זהה אך ימותגו בנפרד – כ-Rivian וכ-Mercedes-Benz.

ואן חשמלי מתוצרת Rivian

בהודעה המשותפת לעיתונות נמסר כי כבסיס ישמש אחת ממפעלי מרצדס ביבשת – מבלי לפרט באיזה מהם מדובר, וכי הרכב הראשון שייצור באותו המפעל יהיה הדור הבא של כלי הרכב המסחריים של שתי היצרניות, וכי ככל הנראה ההשקה צפויה לקראת 2025. על-פי ההערכות תהיה רוב ההתבססות על פלטפורמת כלי הרכב המסחריים העתידית שנמצאת בהליכי פיתוח אחרונים אצל מרצדס, זו שנועדה לייצור וואנים חשמליים בלבד, ותהיה מודולרית, קרי: ניתן יהיה בקלות יחסית לייצר על בסיסה מגוון גדלים ומידות של כלי רכב.

ואן חשמלי מתוצרת מרצדס – e-sprinter

חטיבת הרכב המסחרי של מרצדס – Daimler Truck AG – היא יצרנית הרכב המסחרי והמשאיות הגדולה בעולם, היא מעסיקה כמאה אלף עובדים ומגלגלת מחזור שנתי של קרוב ל-50 מיליארד יורו. לחברה אינספור מותגי משאיות ורכב מסחרי ברחבי העולם, בכלל זה יצרניות כמו פרייטליינר ו-ווסטרן סטאר האמריקאיות, פוסו היפנית, בהארט בנץ ההודית ועוד.

ריוויאן (Riviai) היא חברה אמריקאית שהוקמה על ידי היזם האמריקאי רוברט שקארינג' ב-2009 שהפכה לחברת ענק המגלגלת כיום מחזור מכירות של למעלה מ-20 מיליארד דולר והמעסיקה כ-11,500 עובדים. החברה מציעה טנדרים וכלי רכב מסחריים חשמליים בעיקר בשוק האמריקאי.