החשמלית של מ.א.ן: מטרופוליס

מ.א.ן מטרופוליס

מ.א.ן מטרופוליס

ייתכן שהמטרופוליס החדשה של מ.א.ן תיזכר בראי הזמן כאחת המשאיות החשובות שהוצגו בהאנובר; מדובר במשאית הראשונה בעולם שבליבה פועם מנוע של מכונית פרטית המשמש כגנרטור עבור המנוע החשמלי המניע את המשאית. מוצא ה"גנרטור" הוא אולי גימיק חביב, אבל עיקר החדשות כאן הוא בכך שמדובר בדגם מוכן לייצור של משאית לאיסוף אשפה המונעת על טהרת החשמל, ושתחל להימכר באופן סדרתי מבעוד שנתיים. זאת אומרת: מדובר במשאית בינונית בגודלה, חזקה, שקטה ללא תחרות ושאינה מזהמת – שהופכת לתחרותית מספיק במחיר ובעלויות התחזוקה להתחרות בשפע המשאיות הקונבנציונליות. החשמל מגיע לשוק החופשי ונראה שהוא כבר יכול להציע מספיק בכדי להפוך לאטרקטיבי ותחרותי.
המאן מטרופוליס מבוססת על המאן TGS 6×2, רק שאת יחידת הדיזל מחליף כאן מנוע חשמלי בהספק של 203 קילו-ואט (כ-277 כ"ס). מנוע ש"הושאל" ממכונית אודי (V6 טורבו-דיזל) משמש כ"מאריך טווח", קרי – גנרטור שממלא את המצברים לאחר התרוקנותם, אם העבודה נמשכת מעבר לטווח הטעינה. זו האחרונה מבוצעת באמצעות שקע הטענה. המהפך המשמעותי כאן טמון לאו דווקא ביכול גמיעת המרחק של המשאית, אלא בזמן העבודה; על פי נתוני מאן גומעת משאית כזו כ-30 ק"מ בסה"כ ביום, אך במשך שמונה שעות עבודה אינטנסיביות. המאן מטרופוליס אמורה לעמוד בכך ללא בעיה, הודות ל"גנרטור" המובנה, שמאפשר הפעלתו תוך כדי עבודה להטענת המצברים. ברוב תנאי העבודה – כך מאן – לא יהיה כלל צורך בהפעלת מנוע העזר מתוצרת אודי, כך שמדובר במשאית שתציע 0 זיהום אוויר.
מ.א.ן מטרופוליס

מ.א.ן מטרופוליס


בשנתיים הקרובות תבצענה משאיות כאלה עבודות מוניציפאליות במחוז אנטוורפן-בריסל שבבלגיה בשיתוף היצרן יחד עם הרשויות הבלגיות וחברת איסוף אשפה מקומית גדולה.