טויוטה היילקס חדש – חשיפה רשמית

ארוך במעט, רחב במעט ונמוך יותר – להיילקס החדש ממדים נדיבים מבעבר

ארוך במעט, רחב במעט ונמוך יותר – להיילקס החדש ממדים נדיבים מבעבר

כצפוי וכמובטח מושק היום (21 במאי 2015) הדור הבא של טויוטה היילקס בתאילנד, שם גם מיוצר – וימשיך להיות מיוצר – הטנדר המצליח. ההיילקס החדש נחשף תחת השם Toyota HiLux Revo.
ככל הנראה שקצת מוקדם מהמתוכנן, מן הסתם בעקבות דליפות תמונות ומידע לרשת במהלך השבועות האחרונים, חושף הסניף התאילנדי של טויוטה באופן רשמי ומלא את הדור הבא של הטנדר 'היילקס'.

טויוטה היילקס החדש יוצע עם מגוון של 4 מנועים חדשים. החזק ביותר יציע 278 כ"ס

טויוטה היילקס החדש יוצע עם מגוון של 4 מנועים חדשים. החזק ביותר יציע 278 כ"ס

בטויוטה מגדירים את ההיילקס החדש כ'חדש לגמרי', עם שלדה ומרכב חדשים, וכפועל יוצא – גם ממדים חדשים; ההיילקס לשנת 2016 ארוך מהדור הנוכחי ב-70 מ"מ, רחב ב-20 מ"מ ובמקביל אף נמוך בכמה מ"מ, כך שהצללית המתקבלת פחוסה ונמוכה יותר למראה. למרות הדמיון ניכר כי גם יחידת החזית – כולל הפנסים – עוצבה מחדש אך באופן שלא ניתן יהיה לטעות לגבי מוצא הרכב. יחידות הפנסים חדשות לגמרי והן כוללות נורות LED עדכניות. תאורת ה-LED היא סטנדרט וכך גם מצלמת רוורס, המשדרת אל הצג הדיגיטאלי החדש (מסך מגע) המותקן בתוך תא הנוסעים.

גם ההיילקס החדש מוצע בשלוש תצורות מרכב שונות, כמקודם: חד קבינה, קבינה וחצי ודאבל קבינה. כל גרסאות המרכב תוצענה עם הינע אחורי או כפול, לפי בחירה. ככושר גרירה מרבי מציינים בטויוטה 3,500 ק"ג וככושר נשיאת מטען מרבי מציינים בטויוטה 1,240 ק"ג.
מצילומי פנים הרכב ניתן לראות כי העיצוב נותר בסיסי ופשוט, אך במידת מה קצת פחות ספרטני ונוקשה כפי שאפיין את ההיילקס עד כה. בטויוטה מתארים את פנים הטנדר החדש כ"קרוב הרבה יותר למוכר מסגמנט רכבי ה-SUV העדכניים", ובתוך כך מוזכרת גם האופציה לקבל את פנים הטנדר מדופן עור.

עיצוב הפנים חדש, ופונה יותר לטעם ולרמה המוכרים מרכבי ה-SUV של טויוטה

עיצוב הפנים חדש, ופונה יותר לטעם ולרמה המוכרים מרכבי ה-SUV של טויוטה

Toyota HiLux 2016

Toyota HiLux 2016

היצע המנועים כולל – עם ההשקה – 4 אפשרויות לבחירה: טורבו-דיזל 2.4 ליטר עם 160 כ"ס; טורבו-דיזל 2.8 ליטר עם 177 כ"ס; בנזין (אטמוספרי, ללא טורבו) 2.8 ליטר עם 164 כ"ס ובנזין 4.0 ליטר (6 צילינדרים), ללא טורבו, עם 278 כ"ס. העברת הכוח תתבצע – תלוי ביחידת הכוח ולמדינות בהן ישווק – באמצעות תיבה ידנית עם 6 הילוכים או תיבה אוטומטית, אף היא עם 6 הילוכים. כל המנועים החדשים מתיימרים להציע פחות פליטת מזהמים מקודמיהם, עקומת מומנט שטוחה יותר וצריכת דלק נמוכה באופן משמעותי.
טויוטה ישווקו את ההיילקס החדש במגוון רחב מאוד של רמות אבזור, גודל גלגלים (בהיצע חישוקי 16", 17" ו-18") ומנועים. השיווק והמכירות יחלו בתאילנד – וביתר השווקים בהם טויוטה פועלת – במהלך החודשים הבאים. מן הסתם נראה גם אצלנו את ההיילקס החדש, כאשר בשלב זה ניתן יהיה רק לנחש באילו תצורות מרכב, היצע מנועים ורמות אבזור הוא ישווק אצלנו.

כמעט ולא…
יממה אחת לפני ההשקה הרשמית והמלאה של הטויוטה היילקס החדש בתאילנד אירעה תקלה שמן הסתם החסירה אי-אלו פעימות לב אצל לא מעט גורמים בטויוטה. המשאית שהובילה את המשלוח הראשון של ההיילקס החדשים לסוכנויות שונות בתאילנד התהפכה בכביש אל תעלה בצידי הדרך במחוז למפנג, גורמת להרס כמעט מלא של המשלוח. לא מעט השקות מקומיות היו בסכנה אך לבסוף הצליחו אנשי טויוטה לנייד בזמן טנדרים חדשים לאירועי ההשקה ולמנוע פאדיחה של ממש. בדיקה ראשונית של המשטרה התאילנדית קבעה כי הסימנים מעידים על מטען חורג יחד עם מהירות גבוהה ביחס לתנאי הדרך שהובילו את משאית האיסוזו להתהפך. הנהג, אגב, יצא מהסיפור ללא פגע. לפחות לא פיסי…