טנדר הביצועים של טויוטה

טויוטה חושפת בארה"ב טנדר שרירים ספורטיבי המיועד לכביש. בשלב זה לא לייצור סדרתי

טויוטה היפנית משיקה קונספט של טנדר שרירים על בסיס הטאקומה (Tacoma). מדובר במתחרה פוטנציאלי בטנדרי-השרירים של פורד ו-RAMפורד Raptor ו-RAM TRX, בהתאמה.

טויוטה טאקומה X-Runner – שם המפלצת – מוצג בשלב זה כקונספט, קרי רעיון עוד לפני ההחלטה האם להגיע לייצור סדרתי, שנועד בעיקר לבחון את תגובות הקהל וההיתכנות הכלכלית של רכב שכזה. כפי שניתן לראות, בניגוד למתחרים מבית פורד ו-RAM, לא נראה שהרעיון של טויוטה לנושא מיועד לשטח, אלא יותר לכביש, וזאת על פי מרווח הגחון המצומצם.

המנוע הוא V6 בנפח 3.4 ליטר המוכר מהטויוטה טונדרה, אשר הודות לשורת שיפורים הכוללת גם שני מגדשי טורבו מציע כאן 421 כ"ס. הכוח מועבר אל הגלגלים האחוריים באמצעות תיבה אוטומטית עם 10 מהירויות המוכרת אף היא מהטונדרה הגדול יותר, אותה ניתן לתפעל גם ידנית באמצעות שתי ידיות מאחורי גלגל ההגה.

הדיפרנציאל האחורי ננעל באופן חשמלי, לא בכדי להעניק עבירות בשטח אלא בכדי להעביר את מלוא הכוח אל הקרקע בעת האצה. המיתלים הם נפרדים ואינם כוללים סרן חי מאחור, כמקובל, וזאת כדי להציע אחיזת כביש מיטבית. בולמי הזעזועים הם מתוצרת Bilstein והם ניתנים לכיוון מתוך תא הנוסעים. הגומי הוא מתוצרת מישלן במידה 285/45R21 והחישוקים (במידה 21×9.5) עשויים קרבון (סיבי פחמן) בהם משולב אלומיניום חרוט.

למרות שמכונית התצוגה נוסעת ופועלת במלואה, לא פרסמה טויוטה נתוני ביצועים.

האם מכונית כזו תגיע לייצור סדרתי? אין לדעת