Ford F350 King Ranch

נחשף: פורד F-350 חדש

Ford F350 King Ranch

Ford F350 King Ranch


מוקדם מהצפוי מפרסמת פורד תמונות ופרטים מלאים אודות הטנדרים הכבדים והקשוחים שלה מסדרת ה-F-Series Super Duty – הטנדרים הגדולים המשווקים גם בארץ. בפורד החליטו שעדיף לחשוף את הסדרה באופן רשמי כבר עתה, לאחר שכבר פרטים רבים החלו לדלוף לתקשורת. המכירות בפועל אמורות להתחיל רק בעוד כשנה (ברבעון האחרון של 2016), אך יש לזכור שטנדרים הם כלי הרכב הנמכרים בארה"ב מזה עידנים, כך שכל חידוש או כל שכן מהדורה חדשה לגמרי – כהפעם – הם בגדר חדשות חשובות.
Ford F350 King Ranch

Ford F350 King Ranch


למרות שרק לפני כשנה וחצי הוצגה סדרת ה-F הכבדה העדכנית מבית פורד מוצג כאמור כבר אתה דור ההמשך. דגמי ה-F הכבדים – F-250, F350 ו-F-450 – עטויים עיצוב חדש הדומה יותר לעיצוב הפורד F-150 הקטן יותר – הטנדר הנמכר והמצליח בעולם. כמקובל בקטגוריה מוצעים הטנדרים החדשים עם 3 תצורות מרכב: Regular Cab עם שורת מושבים אחת ושתי דלתות; Crew Cab עם שתי שורות מושבים ושתי דלתות ו- Crew Cab- 'דאבל קבינה' עם ארבע דלתות.
Ford F-Series Super Duty 2017

Ford F-Series Super Duty 2017


סדרת ה-F-Series Super Duty קיבלה שלדה חדשה לגמרי עם הבטחה לקשיחות הגדולה הרבה יותר בהשוואה לשלדה ב-F-350 העדכני. רוב החיזוקים והשינויים בשלדה נועדו לחזק ולשפר את יכולת הגרירה והנשיאה של הטנדרים, במטרה לעמוד בהצהרת פורד כי סדרת ה-Super Dutyהחדשה תציע את הטנדרים הקשוחים והחזקים בשוק.
השילוב בין שלדה חדשה לבין מרכב האלומיניום – לראשונה בסדרה זו – קיזז כ-160 ק"ג ממשקל הרכב, נתון הנזקף במקביל לטובת שיפור ביכולות ההעמסה והגרירה, מאחר והמשקל הכולל המותר נותר זהה.
Ford F-Series Super Duty 2017

Ford F-Series Super Duty 2017


היצע המנועים לא השתנה לעומת ההיצע המוכר כיום וכולל מנועים מתוצרת פורד מסדרת ה-Power Stroke – בנזין V8 בנפח 6.2 ליטר או V10 בנפח 6.8 ליטר או דיזל V8 בנפח 6.7 ליטר. תיבות ההילוכים נותרו אף הן דומות להיצע המוכר אך בפורד טוענים כי חוזקו ועודכנו לטובת שיפור יכולת הגרירה.
מה עוד חדש? לא מעט; ראויה לציון תאורת LED המשולבת בחזית, בארגז ובצידי הרכב, המאפשרת הארת סביבת הטנדר בלילה, להקלה על העבודה; לא פחות מ-7 מצלמות סביב המאפשרות ניוד בטוח וקל יותר עם נגרר גדול, כולל מבט על נקודת החיבור לנגרר ואל תוך הארגז המשודרים אל מסך מול פני הנהג. מצלמה אותה ניתן להתקין על הנגרר בכל נקודה, והמשדרת אף היא אל המסך בתוך תא הנוסעים; 4 מתוכן ממוקמות על הגג ומאפשרות מבט על הטנדר מלמעלה ב-360 מעלות; מערכת ראשונה מסוגה לבקרת וניתור לחץ האוויר בנגרר – מתוך תא הנוסעים;
Ford F-Series Super Duty 2017

Ford F-Series Super Duty 2017


מערכת להכוונה בנסיעה לאחור עם נגרר – Trailer reverse guidance – כולל 'טיפים' לגבי זווית ההיגוי; חיישני רדאר לפינות 'מתות' בשדה הראיה למניעת פגיעה במרכב או בגופים חיצוניים; בקרת שיוט אדפטיבית המתאימה את מהירות הנסיעה למצב התנועה ותנאי הדרך (מאטה ומאיצה בהתאם, אוטומטית); מערכת היגוי מתקדמת המשנה את מהירות הצידוד והעוצמה הנדרשת לסיבוב ההגה בהתאם למצב הרכב – עם או בלי נגרר, עמוס או לא עמוס, מהירות נמוכה או גבוהה; מערכת אודיו חדשה הכוללת מסך מגע בקוטר 8", זיהוי קולי, גרפיקה קלה וברורה יותר להבנה לשליטה במערכת; מערכת שמע חדשה ומשודרגת; מערכת עזר למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, ועוד.
פורד תייצר את הטנדרים החדשים במפעלה שבקנטאקי, ארה"ב, ותחל לשווקם כאמור בסוף 2016 בחמש רמות אבזור שונות.