משאית וולוו FH16

חיסכון בדלק בגדולות של וולוו

משאית וולוו FH16

משאית וולוו FH16

וולוו מודיעה על השקת מהדורות מעודכנות של המשאיות הגדולות שלה, לאחר העברתן ליטוש מקיף במסגרת מה שבחברה מוגדר כ'הליך אופטימיזציה' בכל הקשור לצריכת הדלק. מדובר בסדרות FM, FMX ו-FH (כולל ספינת הדגל – FH16) שעודכנו במנועיהן וטופלו קוסמטית, במטרה להציע התנגדות נמוכה יותר לרוח. בשורה התחתונה מבטיחים בוולוו צריכת דלק נמוכה בכ-3-5% ביחס לדגמים העדכניים, בממוצע.
משאית וולוו FH16

משאית וולוו FH16


'הליך אופטימיזציה' דנן כולל כיול מחדש של המנועים (D11 ו-D13), טיפול במחשב ניהול המנוע ושינויים ועדכונים בראשי המנוע (גלי זיזים חדשים) ובמערכות הזרקת הדלק. בנוסף הוחלפו הבוכנות בבוכנות בעלות התנגדות חיכוך נמוכה יותר.
במקביל טופלו הסדרות ה'כבדות' הרלוונטיות גם חיצונית, במטרה לשפר את האווירודינאמיות – גורם רב השפעה על השורה התחתונה בצריכת הדלק במשאית. בתי הגלגלים הוקטנו, במטרה להותיר פחות מקום פתוח סביב לגלגלים אליו יכול האוויר לזרום ובכך ליצור התנגדות. מסיתי אוויר ועיצוב מחדש של כונסי האוויר נועדו אף הם למזער את ההתנגדות לאוויר בעת הנסיעה ובין השאר שונו לצורך כך עיצובי הפגושים ויחידות ה'ספויילר' הקדמיות בסדרות FM, FMX ו-FH.
"מדובר בהמון שינויים קטנים שביצענו במשאיות הכבדות שלנו" מסביר קלאס נילסון, נשיא וולוו-משאיות. "כלל השיפורים הקטנים מצטרפים לשיפור כולל בצריכת הדלק במשאיותינו – שיפור אותו ניתן למדוד במספרים ברורים בתחום צריכת הדלק".
משאית וולוו FH16

משאית וולוו FH16