וולוו FMX

שיפור יכולות השטח בוולוו

וולוו FMX

וולוו FMX

וולוו מודיעה על שורה של שיפורים, תוספות ועדכונים עבור משאיות עבודות העפר שלה – סדרה FMX. סדרה FMX הוצגה לראשונה ב-2010, ובמתכונתה המשודרגת והעדכנית כפי שהיא מוכרת לנו כיום – בתחילת 2013, כסדרת משאיות ה-Heavy Duty של היצרנית. מאז שופרה ועודכנה לא פעם, בכד לעמוד בתחרות עם מיטב הטכנולוגיות שנועדו לסייע לתפקוד יעיל, קל וחסכוני ככל הניתן במהלך העבודה. כך התווספו במהלך השנים מערכות שילוב וניתוק אוטומטיים של הגלגלים, אופציה לשלדה עם 5 סרנים, אופציה לסרן מתרומם, תיבת הילוכים מתקדמת, הכוללת הילוכי זחילה ועוד.
כאמור, וולוו מודיעה עתה על הוספת מערכות עזר נוספות לסדרה FMX, שנועדו כולן לשפר את יכולת התנועה, העבודה, הניידות ובסופו של דבר – התפוקה של משאיות אלו.
Volvo Dynamic Steering הוא שמה של מערכת היגוי משתנית. השנה מוצעת מערכת מעודכנת ומתקדמת יותר עבור גרסאות עם סרנים כפולים מלפנים (4 גלגלי היגוי). עיקרה תמיכה הידראולית בהיגוי במהירויות נמוכות (פחות מאמץ עבור הנהג) וחזרה למצב ישר באופן אוטומטי עם ההרפיה מגלגל ההגה. בכך נחסך זמן יקר עבור הנהג, מסבירים בוולוו.
הסרנים הקדמיים – בגרסאות בעלות שני סרנים מלפנים (4 גלגלי היגוי) – הוחלפו במחוזקים ומאסיביים יותר; כך עולה העומס המרבי לסרן קדמי מ-18 ל-20 טון, וזאת על סמך היזון חוזר שהגיע מלקוחות, שביקשו להגדיל את קשיחות ושרידות המשאיות בעלות 4 הסרנים ויותר בתנאי עבודה קיצוניים ובעומס מלא. החלפת הסרנים בלבד במחוזקים מסבה את השינוי בעוד כושר העמסה, שכן המשאית עצמה לא שונתה מעבר לכך או שמשקלה העצמי עלה. בשל כך, אגב, מוצעות אופציות למרכבים ארוכים במקצת, לטובת התקנת ארגזים גדולים יותר. הסרנים החזקים יותר מהווים כמובן גם יתרון עבור משאיות המשמשות בסיס למנוף, שכן ניתן להתקין מנופים כבדים וחזקים יותר.
עבור המשאיות מסדרה FMX הנשענות על חמישה סרנים מוצעים מעתה גם סרנים אחוריים (עד שלושה) מחוזקים, עם יכולת נשיאה של 36 טון לאחד. שיפור זה מתאים אף הוא להתקנת מנוף, בכלל זה מאסיבי, כבד וגדול ממה שניתן היה להתקין על משאיות אלו עד כה. מדובר ביתרון משמעותי גם ביכולת הניידות והתנועה על כבישים ציבוריים ביחס למשקל הכולל, ולהוזלת העברת המנוף ממקום למקום.

וולוו FMX

וולוו FMX


חדשה היא גם האופציה להזמין סרן קדמי כפול בשילוב מתלי אוויר מאחור. אלו האחרונים מציעים איכות ונוחות נסיעה משופרות עבור הנהג, בהשוואה למתלי קפיץ סטנדרטיים, ומאפשרים התאמה מדויקת יותר בין עוצמת הבולם והשיכוך לבין המשקל. עדיין, מרווח הגחון המינימאלי עומד על 30 ס"מ ובוולוו מבטיחים כי כל החלקים והמכלולים הרגישים של מערכות המתלים מאחור מוגנים כראוי. עיקר התועלת המוצעת על ידי מתלי האוויר היא דווקא בנסיעה ריקה, מצב בו ניתן לנסוע מהר יותר וחלק יותר, עם פחות וויברציות ונזקים – מה שמקצר את סמני הסבבים ללא מטען, ובשורה התחתונה מייעל את העבודה.
עבור המזמינים בלמי תוף במקום דיסק, מן הסתם בשל עבודה בתנאי לחות, אבק ולכלוך גבוהים, מוצעת מעתה טכנולוגיית בלימה אלקטרונית מתקדמת בדומה למוכר מבלמי דיסק; המשמעות היא מערכת עם "מוח" ממוחשב היודע להעביר כוחות בלימה מגלגל לגלגל לפי הצורך, ובכך לאזן וליעל את פעולת הגלגלים ולדמות לא פעם מצבי נעילת דיפרנציאליים – אך הכל אוטומטית וללא התערבות הנהג. בין היתר ניתן לקבל מעתה גם עבור משאיות עם בלמי תוף מערכת עזר לזינוק בעלייה, והמערכת יודעת לתקשר עם המחשב המרכזי במשאית ובתיבת ההילוכים, תוך העברת מידע חשוב על מצב הגלגלים, האחיזה, העומס וכיו"ב לייעול העבודה.
יבואנית משאיות וולוו לארץ היא חברת מאיר.