משאית וולוו VNR

ה-Volvo לאמריקה

משאית וולוו VNR

משאית וולוו VNR

וולוו צפון אמריקה משיקה סדרת משאיות חדשה תחת השם VNR. סדרה זו מחליפה בהיצע את סדרה VNM הוותיקה, שייצורה יופסק, ולעת עתה תשווק רק בצפון אמריקה, כמתחרה אופיינית בסגמנט המשאיות האמריקאיות הקלאסיות.
וולוו החלה דרכה בתחום המשאיות בארה"ב עם רכישת שרידי יצרנית המשאיות האמריקאית הוותיקה White ב-1981, לאחר שזו האחרונה פשטה רגל. בשנת 2000 בוצעה ההתרחבות המשמעותית יותר בתחום עם רכישת ענקית המשאיות האמריקאית האגדית מאק (Mack), כאשר במקביל נרכשה גם חטיבת המשאיות של רנו (ש-Mack היתה באותו הזמן כבר בבעלותה של רנו) המייצרת עד היום תחת המותג רנו אך כבר לא קשורה לרנו העולמית המוכרת מתחום הרכב הפרטי והמסחרי. בתוך כך הפכה וולוו ליצרנית המשאיות השנייה בגודלה בעולם – לאחר דיימלר הגרמנייה.

משאית וולוו VNR

משאית וולוו VNR

דגמי ה-VNR החדשים מוצעים בשלב זה רק בתצורת סוס גורר, בשלוש גרסאות מרכב שונות: VNR 300 עם תא סטנדרטי הכולל 2 מושבים, VNR 400 עם קבינה ארוכה יותר ומיטה מאחור וגרסת הפאר המרווחת יותר – ה-VNR 640 – הכוללת מיטה וקבינה ארוכה ומאובזרת יותר.
בכל הגרסאות ניתן לבחור מבין 2 סוגי מנועים – שניהם מתוצרת וולוו, האחד בנפח 11.0 ליטרים והשני בנפח 13.0 ליטרים – ומגוון רמות הספק, מ-325 ועד 500 כ"ס. היצע תיבות ההילוכים גדול אף יותר וכולל אפשרויות בחירה החל בתיבות ידניות סטנדרטיות ועד לתיבות I-Shift אוטומטיות מתקדמות הכוללות גם הילוכי זחילה.

משאית וולוו VNR

משאית וולוו VNR

משאית וולוו VNR

משאית וולוו VNR

בוולוו מבטיחים שיפור בכל היבט של סדרה VNR החדשה לעומת ה-VNM אותה היא מחליפה; העיצוב החיצוני והפנימי חדשים, סביבת המפעיל חדשה לגמר, מרווחת יותר ומבטיחה הנדסת אנוש משופרת. המנועים החדשים יחד עם תיבות ההילוכים שכויילו מחדש להתאמה מרבית מבטיחים עלויות תפעול כוללות נמוכות משמעותית, כאשר סעיף צריכת הדלק לבדו מבטיח לקצץ 3.5% בממוצע מהעלות ביחס לדור המשאיות היוצא.
משאיות וולוו האמריקאיות מיוצרות ומשווקות עבור השוק האמריקאי בעיקר, ומיועדות להציע אלטרנטיבה תחרותית כנגד משאיות אמריקאיות קלאסיות אחרות המתחרות בשוק זה.

משאית וולוו VNR

משאית וולוו VNR