משאית KAMAZ-Bell עם הינע 6x6

Bell משתפת פעולה עם KAMAZ (וידאו)

משאית KAMAZ-Bell עם הינע 6x6

משאית KAMAZ-Bell עם הינע 6×6

יצרנית הצמ"ה והציוד החקלאי הגדולה באפריקה – Bell הדרום אפריקאית (המיוצגת גם בארץ) – הודיעה על שיתוף פעולה אסטרטגי ומקצועי עם מומחית המשאיות הרוסייה קמאז (KAMAZ). השלב הראשון של ההסכם בין שתי החברות יכלול ייבוא 4 דגמי משאיות קשוחות לעבודות עפר בחלקים, הרכבתן לכדי משאיות שלמות במפעל Bell בדרום אפריקה ושיווקם במדינה. ל-Bell אין בהיצע משאיות, למעט משאיות פירקיות להובלת עפר. קמאז מוכרת במשאיות הקשוחות שלה, הנהנות ממוניטין כאמינות ועמידות בתנאי השטח והאקלים הקיצוניים ביותר.

משאית KAMAZ-Bell עם הינע 8x4

משאית KAMAZ-Bell עם הינע 8×4

היצע המשאיות החדשות – שתמותגנה כ-KAMAZ-Bell – כולל בשלב זה שתי גרסאות 6×4 עם יכולת העמסה של 15 ו-20 טון, גרסת 6×6 עם יכולת הטענה של 19.5 טון וגרסת 8×4 המסוגלת לשאת 25.5 טון עפר. המנועים מסופקים על ידי מרצדס, כאמור, והנם בטווחי ההספק שבין 280 ל-400 כ"ס. נפח ההעמסה בארגזים (המיוצרים ומורכבים על ידי Bell) נע מ-10.0 ל-16.0 מ"ק.
מ'בל' נמסר עוד כי מאחר וקמאז נמצאת בבעלות חלקית (15%) של קונצרן דיימלר, שחברה-בת שלו (מרצדס) מספקת מנועים לאי-אלו סדרות כלים מתוצרת 'בל', מהווה החיבור בין קמאז ל'בל' מהלך כמעט טבעי, עם לא מעט בסיס משותף. שתי החברות לא דיווחו על פיתוח שיתוף הפעולה ביניהן בעתיד בצורה ישירה, אך בתקשורת הדרום אפריקאית כבר מנבאים הרחבה משמעותית של שת"פ זה, עד לכדי פיתוח משותף של משאיות לעבודות עפר, מיתוגן כמוצרי Bell לכל דבר ועניין ושיווקם בעתיד בשווקים נוספים בהם 'בל' פעילה, מעבר לגבולות יבשת אפריקה.

משאית KAMAZ-Bell עם הינע 6x4

משאית KAMAZ-Bell עם הינע 6×4

בהודעה מטעם קמאז הודגש כי החברה רואה "ברשת הדילרים העולמית של בל פלטפורמה חשובה ובעלת פונציאל להתרחבות", ומכאן ניתן להבין ששתי החברות רואות עתיד משותף ארוך טווח בחיבור ביניהן. אנקדוטה מעניינת נוספת בהודעה היא האזכור כי משאיות אלו תוצענה לבחירה עם הגה ימני או שמאלי, דהיינו – עם פנייה לשווקים נוספים מעבר לשוק הדרום אפריקאי, בו נוהגים עם הגה בצד ימין.
משאיות קמאז-בל לא מתוכננות בשלב זה להגיע אלינו.