משאית Hino מסדרה XL

טויוטה נכנסת לתחום המשאיות הכבדות

משאית Hino מסדרה XL

משאית Hino מסדרה XL

טויוטה – באמצעות חטיבת המשאיות שלה Hino – מציעה לראשונה משאיות כבדות מתוצרתה עבור השוק האמריקאי, קטגוריה המכונה בארה"ב Class 8 והמתייחסת למשאיות במשקל כולל של מעל 15 טון. את הופעת הבכורה של נציגותיה החדשות בסגמנט – סדרה XL של הינו – ביצעה טויוטה במסגרת תערוכת הרכב הכבד באינדיאנפוליס, שנערכה לא מכבר. טויוטה מייצרת מזה שנים רבות משאיות כבדות תחת המותג Hino, אך לא בסטנדרטים או עבור שווקים מערביים, כאשר רובן מיועדות לשוק הסיני ועוד שווקים במזרח הרחוק.

משאית Hino מסדרה XL

משאית Hino מסדרה XL

סדרה XL החדשה מיוצרת בארה"ב ומיועדת בראש ובראשונה לשוק זה. היא תוצע בשלב ראשון עם מנוע טויוטה בנפח 8.9 ליטר בטווח הספק שבין 300 ל-360 כ"ס ובתצורת טרקטור גורר או שלדה קשיחה, עם מרווחי סרנים עד לאורך של למעלה מ-7.7 מ'. הסדרה תכלול משאיות הנשענות על 2 או 3 סרנים, בהינע 4×2 או 6×4.
בטויוטה מצהירים על למעלה מ-500,000 שעות עבודה שהוקדשו לפיתוח, בדיקות ובחינות המשאיות החדשות בטרם הבשילו לכדי ייצור סדרתי, וכי סדרה חדשה זו תוכננה מן המסד ככזו, על ידי מהנדסי טויוטה והינו. כל המשאיות מסדרה XL תוצענה כסטנדרט עם מערכות בקרת ייצוב ובלמים של Wabco, סרנים של DANA ומערכות שיכוך ומתלים של Hendrickson. טויוטה תחל לשווק את משאיות הינו החדשות בארה"ב החל מהרבעון הראשון של 2019.

משאית Hino מסדרה XL

משאית Hino מסדרה XL