איסוזו והונדה מציגות משאית מימן

שתי החברות החלו במיזם פיתוח משאיות המונעות חשמל בטכנולוגיית תא דלק, ומשיקת אב טיפוס נוסע ראשון

שיתוף פעולה ראשון בין ענקית הרכב הונדה ויצרנית המשאיות וכלי הרכב המסחריים איסוזו, שתיהן יפניות, הוליד אב טיפוס של משאית המונעת בטכנולוגיית תא הדלק (מימן – H2). אב-הטיפוס מכונה Giga Fuel Cell והוא מסוגל, על פי שתי החברות, לנסוע עד 800 ק"מ בין טעינות ואף יכול לשמש כתחנת כוח חשמלית ניידת, הודות ליציאות כוח מובנות, בין היתר למצבי חירום באזורי אסון או מקומות מבודדים ללא תשתית חשמל.

משאית ה-Giga Fuel Cell מוגדרת כאב טיפוס בשלבי פיתוח. המשקל הכולל הוא 25 טון, האורך הכולל הוא כ-12 מטרים, הרוחב כ-2.5 מ' והגובה 3.77 מ'. במשאית ארבע יחידות תאי דלק שפותחו על ידי הונדה עם 103 קילו-ואט כל אחת. יחידות אלו מספקות חשמל למנוע המייצר 320 קילו-ואט (437 כ"ס). משקל מיכל המימן הוא 56 ק"ג.

הונדה ואיסוזו הודיעו כי בכוונתן להציע את המשאית בגרסה מוכנה לייצור סדרתי עד לשנת 2027, כאשר מבחנים מעשיים בתנאי אמת מתוכננים להתחיל בתחילת 2024. שתי החברות חתמו על שיתוף פעולה לגבי פיתוח משאיות המונעות בטכנולוגיית תאי דלק עוד בתחילת 2020. איסוזו מתכננת להרחיב את השימוש בטכנולוגיית תאי הדלק גם לכלי רכב מסחריים ולטנדרים עם טויוטה וחברת הבת של הינו.