נחשפה הגרסה הסדרתית של המרצדס eActros 600

כמובטח, משיקה מרצדס את הגרסה הסדרתית של המשאית החשמלית הכבדה שלה, למרחקים ארוכים – ה- eActros 600

Mercedes eActros 600

לפני מספר חודשים חשפנו כאן פרטים ראשונים על הגרסה המוכנה לייצור של המשאית החשמלית הכבדה של מרצדס , ה-eActros 600, עם הבטחה מצד היצרנית להציג גרסה סדרתית באוקטובר, וזה אכן קרה זה עתה.

באירוע השקה לעיתונות העולמית שנערך בסמוך להמבורג שבגרמניה חשפה מרצדס את הגרסה הסדרתית של ה-eActros 600 – המשאית הכבדה הגוררת החשמלית הראשונה שלה. במרצדס טוענים כי מדובר במילה האחרונה בתחום המשאיות החשמליות מבחינה טכנולוגית, ביצועים ויחס עלות-תועלת. המספר 600 בשם הדגם מצביע על ספיקת הסוללות, מעל ל-600 קילו-ואט/שעה, המעבירות את האנרגיה שלהן לסרנים מניעים הכוללים בתוכם מנועים חשמליים, שפותחו על ידי מרצדס בעצמה, ולא נרכשו מספקים חיצוניים.

משאית זו תוכננה למשקל כולל של עד 44 טון. בתצורה סטנדרטית של 'סוס' גורר היא מיועדת לגרור מטענים של עד 22 טון לפי כללי ה-EU, אך עם פוטנציאל ויכולת לגרור מטענים כבדים יותר.

Mercedes eActros 600

מרצדס eActros 600 מסוגלת לנסוע 500 ק"מ ואף יותר בכל טעינה, ומערכת טעינה מהירה מאפשרת לפיכך גמיעת יותר מ-1,000 ק"מ מעשיים ביום.

חוקי המנוחה וההפסקות מנהיגה החלים על נהגים באירופה מאפשרים טעינה במהלך היממה, ויחד עם ממוצע המרחק שמשאיות מרצדס מבצעות מדי יום באירופה – הקטן מ-500 ק"מ, אמורה יכולת הטעינה וספיקת המצברים להספיק לרוב המשימות בפועל. למעשה, עבור רוב הלקוחות מספיקה טעינה מהירה בנקודות היציאה והחלוקה בזמן הפריקה/טעינה בכדי לאפשר טווח נסיעה מספק. במרצדס מציינים כי בתחנות טעינה בספיקה של מגה-ואט אחד ומעלה ניתן לטעון 20-80% מקיבולת הסוללות תוך 30 דקות בלבד. נתון זה מאפשר הלכה למעשה טווח נסיעה כמעט בלתי מוגבל – בתנאי שהנהג נח לפי החוק ושבדרך יש מספיק נקודות טעינה, תחום בו מתמלא הצורך באירופה יותר ויותר באמצעות פריסות נקודות טעינה ברחבי היבשת.

מרצדס כבר סיפקה כ-50 משאיות לציי רכב נבחרים באירופה לבחינה סופית בתנאי אמת ולקבלת הערות והיזון חוזר, כאשר הייצור הסדרתי ההמוני עם ההפצה דרך כלח סוכני היצרנית יחל בסוף 2024. בנוסף לגרסאות 'סוס' גורר תוצענה עד אז גם גרסאות קשיחות עם שניים ושלושה סרנים.

לא ידוע לנו בשלב זה על הכוונה לייבא את המרצדס eActros 600 לארץ. יבואנית מרצדס היא חברת כלמוביל

Mercedes eActros 600