פרטים ראשונים: VW קראפטר חדש

המסחרית הגדולה של פולקסווגן תושק בשנה הבאה אך פרטים ראשונים כבר דלפו

פולקסווגן תחליף את הקראפטר (Crafter) העדכני בדגם חדש שייחשף ככל הנראה במהלך הרבעון הראשון של 2024, כאשר עדיין אין הודעה רשמית. פרטים ראשונים כבר דלפו לרשת והנה הם כאן; הקראפטר מתחרה ב-ואנים גדולים דוגמת פורד טרנזיט, פיאט דוקאטו, מרצדס ספרינטר ודומיהם. הוא יוצע, כפי שהוצע עד כה, במגוון תצורות מרכב (נוסעים, סגור ועם ארגז פתוח – חד או דאבל קבינה, עד לאורך כולל של 7.4 מ'), אורכי בסיס גלגלים, גובה, הינע (קדמי, אחורי או כפול) ומנועים. פולקסווגן קראפטר 2024 יוצע עד למשקל כולל מותר של 5.5 טון. כרגע ידוע על מנועי טורבו-דיזל 4-צילינדריים עם 138, 161 או 174 כ"ס. לא ידוע בשלב זה על גרסה חשמלית. היצע תיבות ההילוכים יכלול 6 הילוכים ידניים או 8 אוטומטיים.

העיצוב החיצוני יעבור מתיחה משמעותית, אך עדיין ישמר את הקווים המוכרים של הקראפטר. למעשה כל חלק יעבור רענון, אך מינורי במבט ראשון, ובין היתר נראה יחידות תאורה חדשות, סבכה קדמית ('גריל') חדשה, עיצוב צדדים חדש וכיו"ב. גם בפנים יוצע רענון מקיף כאשר סביבת הנהג תעוצב מחדש ומסך מגע גדול בקוטר 10.3" יבלוט במרכזו, עם אופציה לקבל מסך גדול יותר, בקוטר 12.9". באמצעות מסך המגע ניתן יהיה לבצע אינספור פעולות, לקבל מידע, להפעיל את כל מערכות הרכב וליצור קשר עם מרכזי לוגיסטיקה או תחזוקה. רוב יתר המתגים בקבינה החדשה מופעלים באמצעות מגע. התצוגה מאחורי גלגל ההגה היא דיגיטלית וניתן לבחור מבין כמה מצבי תצוגה ועיצובים גם תוך כדיי נסיעה, באמצעות מתגים על גלגל ההגה. בלם החניה יהיה חשמלי ויופעל באמצעות כפתור מגע בקונסולה. הבלם ישתחרר אוטומטית עם שילוב למצב נסיעה ולחיצה על דוושת התאוצה.

פולקסווגן קראפטר החדש יצויד בשפע מערכות עזר ובטיחות, שתכלולנה בין היתר בקרת שמירה על נתיב הנסיעה, מערכת בלימת חירום אוטומטית, התרעה בפני הולכי רגל ורוכבי אופניים, זיהוי – והתרעה בעת הצורך – של תמרורים, יכולת למנוע חריגה מהמהירות המותרת, מערכת עזר לנסיעה סמי-אוטונומית הכוללת בקרת מהירות אדפטיבית, ועוד.