משאית כבדה חדשה מ-Fuso

פוסו היפנית משיקה את הדור הבא של המשאיות הכבדות שלה

יצרנית המשאיות היפנית פוסו (Fuso), או בשמה המלא Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, היא כיום בבעלות קונצרן דיימלר הגרמני (המייצר בין היתר את משאיות מרצדס) משיקה את הדור הבא של המשאיות הכבדות שלה – Super Great – כדגם חדש לגמרי מזה 6 שנים. משאיות מסדרת ה-Super Great מוצעות מאז 1996 ועד 2002, כאשר Mitsubishi Fuso עוד היתה בבעלות מיצובישי, ומ-2003 ועד היום, כאשר Mitsubishi Fuso היא בבעלות דיימלר. הדור החדש הוא השישי בשושלת והוא כולל טווחי עבודה במשקלים שבין 24-30 טון.

Mitsubishi Fuso Super Great שונה בראש ובראשונה בעיצוב החיצוני, אך גם בזה הפנימי, במנוע, במערכות העזר והבטיחות ובשלדה. המנוע מכונה 6R30 והוא חדש לגמרי בהיצע של פוסו. זהו מנוע 12.8 ליטר עם 6 צילינדרים המהווה גרסה מתוצרת פוסו של מנוע מרצדס OM471. מנוע זה מציע ב-Fuso Super Great בין 394 ל-421 כ"ס, תלוי בגרסה.

האבזור הבטיחותי כולל שפע מערכות עזר חדשות אצל פוסו, בתוכן מערכת בלימה אקטיבית דור 6, מערכת הגנה מפגיעה בגופים בצד המשאית דור 2, מערכת בקרת שטח מת בחזית, שמירה על נתיב הנסיעה, מצלמת רוורס ועוד.

גם הקבינה חדשה לגמרי וכוללת אפשרות לגג מוגבה. עיצוב הפנים מבטיח הנדסת אנוש ונוחות משופרות, ועוד אבזור ביחס לדגמים קודמים.

בשלב ראשון מוצעת המשאית החדשה רק בתצורת שלדה קשיחה, עם שלושה או ארבעה סרנים ובכמה אורכי בסיס גלגלים.