רנו מאסטר חדש ל-2024

המאסטר החדש שונה כמעט בכל פרמטר מהדור אותו הוא מחליף. היכנסו לפרטים

 

רנו החלה לשווק את הדור הרביעי של המסחרית הגדולה שלה – רנו מאסטר. למרות הדמיון בעיצוב לדור הקודם, מדובר ברכב היושב על פלטפורמה חדשה, וורסטילית, והמתוכננת להכיל גם מערכות הינע חשמליות וסוללות.

ההיצע המעודכן כולל שתי גרסאות חשמליות עם 96 ו-105 קילו-ואט, בהתאמה (130 ו-143 כ"ס, בהתאמה) עם אפשרות בחירה בין שתי סוללות (40 או 87 קילו-ואט/שעה), כאשר הגדולה שבהן אמורה לאפשר טווח נסיעה של עד 410 ק"מ בין הטעינות. היצע מנועי הדיזל כולל ארבע גרסאות בנפח 2.0 ליטר – 105 כ"ס, 130 כ"ס, 150 כ"ס ו-170 כ"ס. הלקוח יכול לבחור בין תיבת הילוכים ידנית עם חמש מהירויות או תיבה אוטומטית חדשה עם תשע מהירויות.

עוד אפשרות בחירה מהותית היא בין הינע קדמי והינע אחורי. זווית הצידוד בגלגלים הקדמיים גדלה ובכך השתפרה יכולת התמרון בעיקר בשטחים עירוניים צפופים.

העיצוב החדש כולל חזית קצרה עם שמשה שטוחה יותר, לטובת שדה ראיה משופר, גג חדש המשתלב בעיצוב הכולל החדש שהוא בין היתר צר יותר מאחור, כאשר התוצאה היא שיפור מהותי ביכולת האווירודינמית – עד 20% פחות התנגדות לרוח מבדגם היוצא. כפועל יוצא מצהירים ברנו על ירידה של עד 1.5 ליטר בצריכה ל-100 ק"מ ופליטת 39 גרם CO2 פחות לכל ק"מ נסיעה. גם צריכת החשמל בגרסאות החשמליות צונחת בעד 20%, על-פי רנו, בין היתר הודות לשיפור האווירודינמיקה בעיצוב.

בעיצוב הפנים נעשה צעד נוסף לקראת הסטנדרט המקובל במכוניות נוסעים ובין היתר מודגשים חיבורים לפונקציות של גוגל, 135 ליטר נפח תאי אחסון ועיצוב לוח מחוונים חדש וארגונומי יותר. בדגמים החשמליים ניתן להתחבר מחוץ לרכב לציוד או כלים צורכי חשמל.  בסה"כ מוצעות לא פחות מ-20 מערכות עזר ובטיחות חשמליות וממוחשבות.

שטח ההטענה בכל הגרסאות התארך ב-10 ס"מ ביחס למאסטר הקודם, ורוחב דלת הצד צמח ב-4 ס"מ. בסה"כ מציעות הגרסאות השונות נפח הטענה בין 11 עד 22 מ"ק.