ואן חשמלי Arrival

דואר אלקטרוני

ואן חשמלי Arrival

ואן חשמלי Arrival

הדואר המלכותי הבריטי (UK Royal Mail) מתחיל בימים אלו לחלק דואר במטרופולין הענק של לונדון באמצעות ואנים חשמליים חדשים, המיוצרים על ידי מומחית כלי הרכב החשמליים Arrival מאוקספורדשייר, אנגליה. היצרנית החלה דרכה בשם אחר – Charge – שכבר לפני קרוב לשנה סיפרנו לכם לראשונה על יומרותיה; מאז שונה שם החברה ל- Arrivalונראה כי מדובר במיזם רציני בהחלט, שכבר כהתחלה "תפס לעצמו" לקוח שמן במיוחד, תוך הצגת פוטנציאל מסחרי שבהחלט אינו בטל בשישים.
במהלך המעבר מקונספט הנמצא בעיקר בתוך המחשב לכדי רכב בגודל מלא עודן ולוטש העיצוב. כלי הרכב המסחריים תוכננו מן המסד על ידי החברה ויועדו לשמש להובלות סחורות שונות (לאו דווקא חבילות דואר) בתוככי ערים ובסביבותיהן, כמובן כמעט ללא רעש ועם אפס-פליטת-מזהמים. כפי שהובטח בשעתו, עם חשיפת המיזם תחת השם Charge, מציעים ואנים מסחריים אלו טווח נסיעה של 160 ק"מ בין טעינות (במקור דובר על 150, למדייקים) והם מוצעים בשלב ראשון בשלושה גדלים: 3.5, 6.0 ו-7.5 טון משקל כולל. תחת שירות הדואר המלכותי יצאו הואנים מתחנת הדואר המרכזית במרכז לונדון, ויפזרו את הדואר ברחבי העיר ובפרבריה.

ואן חשמלי Arrival

ואן חשמלי Arrival

פול גטי (Paul Gatti), מנהל צי הרכב של הדואר המלכותי, מסר כי במהלך החודשים הקרובים תתבצע חלוקת דואר עם מספר ואנים חשמליים מתוצרת Arrival במטרה לבחון את התאמתם לסוג המשימה הנדרש ובחינת האמינות, העלויות והיעילות. "הדואר המלכותי הבריטי מפעיל 49,000 מכוניות ואנו נבחן את הערך המוסף שבואנים החשמליים של Arrival עבור צי הרכב שלנו" אמר גטי, מרמז על הפוטנציאל המסחרי העצום הטמון בכלי הרכב החשמליים החדשים.
ניתן להעריך בזהירות שהצלחת ההתקשרות בין Arrival לדואר המלכותי תפתח בפני החברה הצעירה לא מעט דלתות, בפרט כאשר הואנים החדשים יוצעו בשוק החופשי. מן הסתם עד שזה יקרה יפורסמו גם מפרטים מלאים, עלויות תחזוקה וכמובן – עלויות הרכישה של כלי רכב אלו. נמשיך לעקוב