PilotCar – רכב חשמלי תפעולי חדש בארץ

ד.ל.ב מוטוספורט משיקה בישראל את מותג הרכב התפעולי PilotCar

ד.ל.ב מוטוספורט משיקה בישראל את מותג הרכב התפעולי PilotCar מתורכיה. בשלב ראשון ישווקו בארץ שני דגמים: P1000 – רכב משא עירוני זעיר,  שיוצע ב-3 גרסאות, ו-PC, שיוצע בישראל במגוון רחב יותר של גרסאות ומבנה שלדות. עם השקת מותג כלי רכב תפעוליים חשמליים אלו פונה היבואנית בעיקר אל שווקים מוסדיים ומוניציפליים באמצעות מגוון דגמים רחב המותאמים למגוון שימושים ופעילויות.

PilotCar P1000 הוא רכב משא עירוני עם רישוי צהוב, המוצע בשלוש גרסאות ושני גדלי סוללה: 13 ו-26 קוט"ש. בגרסת הסוללה הגדולה, יעמוד טווח הנסיעה על כ-220 ק"מ בין טעינות, על פי ההצהרות. דגם זה מקבל בישראל רישוי צהוב תחת ההגדרה L7e-Cu המאפשרת לו לנוע בתחומי ערים, מתחמי עסקים, אזורי תעשיה ועוד ללא הגבלה. דגם זה פונה לקהל גדול של משתמשים באמצעות שלוש גרסאות לייעוד שונה – ארגז פתוח, ארגז סגור וארגז רכינה לאשפה; נתונים אלה יאפשרו לרכב זה לשמש כרכב פינוי אשפה בערים, ובמיוחד ברחובות צפופים (רדיוס סיבוב של 4.6 מטר בלבד), רכב הובלת מטענים LAST MILE (מרכב כבד הממתין בכניסה לעיר ועד לבתי העסק בתוך העיר), רכב שילוח עירוני ועוד. בנוסף לכך, ה-P1000 רשאי לשאת משקל של עד 1,000 ק"ג – יותר מאשר רוב הטנדרים מונעי דיזל שנמצאים בשימוש ובגרסת הארגז הסגור גם נפח הטענה של 2,700 ליטר, ועד 2,000 ליטר בגרסת רכב הרכינה לאשפה.

ה-P1000 מצויד במנוע חשמלי בהספק של 22 קילוואט (30 כ"ס) ו-10.4 קג"מ והוא מסוגל להגיע למהירות מרבית של 55 קמ"ש. בדגם זה ניתן לבחור מבין שני נפחי סוללות בהתאם לשימוש – 13 או 26 קוט"ש אשר יעניקו לו (בגרסת הסוללה הגדולה) טווח של עד 220 ק"מ בין טעינות. משך זמן הטעינה ינוע בין 4 ל-6 שעות בגרסת הסוללה הקטנה ובין 7 ל-9 שעות בגרסת הסוללה הגדולה מעמדת טעינה ביתית. לדגם זה מערכת בלימה רגנרטיבית, המאפשרת אגירת אנרגיית הבלימה והשבתה אל הסוללה לשם הארכת טווח הנסיעה ושימוש מופחת במערכת הבלמים.

האבזור כולל קבינה ממוזגת, תגבור חשמלי להיגוי, מערכת מולטימדיה, לוח מחוונים דיגיטלי, מצלמת נסיעה לאחור ועוד. ה-P1000 יימכר בישראל עם שנתיים אחריות מלאה ו-5 שנות אחריות על המנוע, הסוללה ויחידת הבקרה. טווחי המחיר נעים מ-129-163,000 ₪.

PilotCar PC הוא רכב תפעולי המיועד לנסיעה במתחמים תפעוליים – מתחמי בילוי, פארקים עירוניים, בתי חולים, אזורי תעשיה, מגרשי ספורט ועוד, והוא יוצע בשש גרסאות הניתנות גם להתאמה לפי דרישות הלקוח. בשל מגוון הגרסאות ויכולת התאמה אישית גבוהה מותאם דגם זה לשימוש במגרשי גולף, מתחמי תיירות ועסקים, מוסדות בריאות, פארקים, מתחמי ספורט ועוד. גרסאות ה-PC מציעות יכולת הסעת 2, 4, 6 או 8 נוסעים, והן מיועדות לשמש להובלת מטענים ומשא בגרסת הארגז הפתוח מאחור, להובלת מזון ושאר מוצרים בגרסת הארגז הסגור, לשמש כהובלת בני אדם בשכיבה במקרה הצורך (פינוי רפואי ממגרשי ספורט), הסעת בעלי מוגבלויות ואף לרדת לדרכים לא סלולות בגרסאות המוגבהות הייעודיות. בנוסף, ה-PC מאפשר התאמה אישית של שלל רכיביו כמו המושבים, השמשה הקדמית, ארגזי המטען, הגג, הארגונומיה של תא הנוסעים ועוד.

ל-PC שש גרסאות עיקריות המציעות 2 עד 8 מושבים, 2 מושבים עם ארגז או מקום לאלונקה, בחירה בין 3 מנועים חשמליים (13-30.5 כ"ס) ומהירות נסיעה של עד 40 קמ"ש. כושר נשיאת המטען נא מ-300 ועד ל-800 ק"ג. טווחי המחיר הם בין 40-60,000 ₪.

המותג PilotCar מצטרף למותג הצרפתי Goupil המציע אף הוא כלי רכב תפעוליים חשמליים והמיובא על ידי ד.ל.ב מאז 2014. בכך יותר מיוכפל היצע היבואנית לשוק כלי הרכב התפעוליים בכלל, והחשמליים בפרט.