וולוו רוכשת את טרקס-משאיות

משאית עפר טרקס TA300

משאית עפר טרקס TA300

Volvo CE – חטיבת הצמ"ה בקונצרן וולוו השבדי – הודיעה על סגירת הסכם לרכישת חטיבת משאיות העפר של טרקס האמריקאית. היקף העסקה המדווחת עומד על כ-160 מיליון דולר והיא כוללת את כל הידע, הטכנולוגיה ומפעל טרקס לייצור משאיות העפר בארה"ב, יחד עם כ-25% מחברת NHL במונגוליה, העוסקת בייצור משאיות עפר תחת המותג Terex בסין. העסקה אמורה לצאת לפועל עד אמצע 2014.
משאית עפר טרקס TA400

משאית עפר טרקס TA400


מאחורי ההחלטה של וולוו עומדים שני אינטרסים מובהקים של הקונצרן, המיושמים מזה זמן. הראשון – הרחבת ההשקעות והחדירה לשווקים דוגמת המזרח הרחוק וסין בעיקר, ואל ההשפעה ושיתופי הפעולה המטופחים זה מכבר על ידי וולוו תצטרף עתה NHL שתתרום לחיזוק מעמד השבדים בתחום משאיות העפר. במקביל, בוולוו נאלצו להקטין את ההשקעות בשוק האמריקאי בשנים האחרונות, עד כדי סגירת מפעל ביבשת החדשה, בעקבות המצב הכלכלי והשינויים בשווקי העולם – שהובילו בתורם לשינוי סדרי העדיפויות של וולוו-צמ"ה. עם רכישת חטיבת המשאיות של טרקס חוזרת וולוו, גם אם בדלת האחורית, לשוק הצפון אמריקאי. נקודה אחרונה, לא פחות חשובה – חטיבת משאיות העפר של טרקס פשוט היתה מתחרה של וולוו, העוסקת ביתר שאת גם בתחום זה מזה שנים. רכישת מתחרה בטח לא תזיק לתחרות… "מדובר במהלך אסטרטגי המעניק לוולוו פתח לצמיחה והתרחבות" מסר במסגרת ההודעה לעיתונות פאט אולני, נשיא Volvo CE. "הוספת מותג מוכר ובעל שם טוב כטרקס לחברה שלנו מרחיבה בעיקר את ההיצע שיהיה בידינו לקהלים חדשים, בעיקר למפעילי ציוד בינוני וקומפקטי בתחום המכרות", הוא מסכם.
כרגע כלולה ברכישה סדרת משאיות מגוונת המשתרעת על טווח משקלים של 32 עד 91 טון, המחולקים ל-5 דגמים עיקריים. המעניין הוא שחלק מהדגמים מצוידים במנועי סקניה – מותג השייך למתחרה פולקסווגן – ולא מן הנמנע שבקרוב נראה השקת גרסאות מעודכנות עם מנועי וולוו מן הסתם, אם לא פיתוח ליין חדש לגמרי תחת כנפי השבדים.