הטנדר המהיר בעולם הוא…

הולדן GTS Maloo

הולדן GTS Maloo

הולדן היא חברה-בת אוסטרלית של GM המייצרת בעיקר עבור השוק המקומי. בהיצע מגוון מכוניות משפחתיות, טנדרים ורכבי פנאי/שטח המהווים על פי רוב ואריאציה מקומית של דגמי שברולט/איסוזו/GM המיוצרים Down Under. בין יתר הדגמים המוצעים על ידי הולדן נמצא טנדר המבוסס על מכונית סלון/משפחתית, שיותר ממזכיר את השברולט אל קמינו ז"ל, לקשישים שבינינו. השילוב של קבינה מפוארת, נוחה, מפנקת ובגובה של המשפחתית של השכן – יחד עם ארגז גדול מאחור, התברר כאהוד ופופולארי מאוד בארץ הקנגורו. שנים רבות מוצע טנדר/סלון או סלון/טנדר באוסטרליה, ולמען האמת ההיסטורית – מדובר אף בהמצאה אוסטרלית, שנזקפת לזכות פורד-אוסטרליה שהיתה הראשונה להציע שעטנז שכזה כבר די מזמן (כנסו כאן לסיפור המלא).
הולדן GTS Maloo

הולדן GTS Maloo


סיפור ה'טנדר האוסטרלי' החל לקבל פה ושם "תפניות" מעניינות במהלך השנים, הודות למחלקת השיפורים והביצועים המקומית של היצרנית, המכונה בהולדן HSV (ראשי תיבות של Holden Special Vehicles). בדומה ל-M ב-ב.מ.וו או AMG במרצדס כך אחראית גם חטיבת HSV בהולדן להוספת הפלפל לתבשילים המיוחדים, ולמעשה מציעה את הגרסאות הקרביות והספורטיביות יותר לדגמים השונים. חלק היו ממש מהירות…
גם הטנדרים של הולדן מטופלים שנים על ידי אנשי HSV, כאשר ב-2006 אף קרה מקרה מיוחד /שהפך את הטנדרים של הולדן/HSV למוכרים ברחבי העולם כולו; הולדן Maloo R8 (בתמונה למטה) – סדרתי! – קבע שיא עולם במהירות עבור טנדר, עם הנתון עוצר הנשימה של קצת יותר מ-271 קמ"ש! להזכירכם – מדובר בטנדר סדרתי – אמנם משופר ומחוזק – אך כזה שניתן היה לצאת איתו מסוכנות הולדן הקרובה לחוותכם.
הולדן Maloo R8; למעלה מ-270 קמ"ש!

הולדן Maloo R8; למעלה מ-270 קמ"ש!


אבל, כך מסתמן, זה לא סוף פסוק; עוד במהלך שנה זו מבטיחים בהולדן להשיק גרסה מיוחדת של טנדר השרירים שלהם, תחת השם GTS Maloo. בהולדן – כך מסתבר – עובדים על הפרויקט בחשאי ב-4 השנים האחרונות ועתה, רגע לפני ההשקה, הם יוצאים בהצהרות שעל פיהן נראה שיש בהחלט למה לחכות. רק 150 יחידות של ה-GTS Maloo תיוצרנה, כך שמדובר בפריט אספנות עוד בטרם הוחל במכירה. כדי לעמוד בהבטחה היומרנית יצויד הטנדר המיועד במנוע של השברולט קורבט – V8 בנפח 6.2 ליטר אשר בין היתר הודות למגדש על (סופרצ'ארג'ר) יציע 580 כ"ס ומומנט מקפל אספלט של 75.2 קג"מ… הטנדר המהיר יוצע עם תיבה ידנית או אוטומטית לבחירה ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ומחוזק. כמה מהר יהיה טנדר העל הזה? לזה נידרש עדיין להמתין, אבל אפשר כבר להמר שזה יהיה יותר מ-271 הקמ"ש של קודמו, ושבהולדן ידאגו שכולנו נשמע מזה… אגב, למתעניינים: מחיר ההולדן GTS Maloo ינוע סביב ה-79,000$ אמריקאי, בשערי המטבע של היום.
הולדן GTS Maloo

הולדן GTS Maloo


לגבי הולדן נציין עוד כי לא מזמן הודיעה הנהלת ג'נרל מוטורס (GM) כי הייצור המקומי באוסטרליה ייפסק החל ב-2017. במקביל הודיעו בעלי הבית האמריקאים כי מחלקת ה-HSV של הולדן תמשיך בפעילותה, ותציע מכוניות משופרות "מן המדף" כמקודם. ככל הנראה תיובאנה מכונית מתוצרת מפעלים אחרים של GM בעולם ותעבורנה מקצה שיפורים וטיפול מסור אצל אנשי הסדנה באוסטרליה.

עוד באותו עניין:
סיפורו של הפרארי שרצה להיות טנדר