וולוו FE – עכשיו גם על גז

וולוו FE CNG

וולוו FE CNG

באמצע 2013 חשפה וולוו את סדרת המשאיות FE הכל-חדשה, סדרה כוללת משאיות בינוניות בגודלן והספקן המיועדות למשימות חלוקה בנפח גדול יחסית וכבסיס מועדף לשמש משאיות לפינוי אשפה וזאת הודות לממדים הקומפקטיים יחסית אל מול ההספק הנדיב.
במאי השנה הושקה סדרת תא המפעיל המונמך של ה-FE, הוולוו FE LEC, עם דגש חזק עוד יותר לתחום פינוי האשפה (Low Entry Cab) ועתה מתחזקת סדרה FE פעם נוספת עם הוספת גרסת CNG מוזנת בגז מתאן להיצע.
וולוו FE CNG - יחידת המנוע עם מיכלי הגז הדחוס

וולוו FE CNG – יחידת המנוע עם מיכלי הגז הדחוס

בוולוו מדגישים כי המנוע המוסב פותח ושודרג עוד, במטרה לעמוד בעצירות והאצות תכופות – בדיוק כפי שנדרש בעבודות מסוג פינוי אשפה או משימות חלוקה בעיר. המנוע המוסב הוא בנפח 9.0 ליטר ועומד בתקני פליטת המזהמים Euro 6 העתידיים. במנוע נעשה שימוש במערכת הצתה עצמית (בדומה לדיזל) שפותחה במיוחד לשימוש בגז. ההספק המרבי עומד על 320 כ"ס, המומנט על 138 קג"מ נדיבים כאשר הכוח מועבר אל הגלגלים האחוריים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית. בוולוו טוענים כי ביצועי הנסיעה של גרסת ה-CNG של ה-FE זהים לגרסת דיזל סטנדרטית.
וולוו FE CNG

וולוו FE CNG


עיקר הפואנטה בגרסה זו של הוולוו FE הוא מן הסתם בפעולה הנקייה יותר של המנוע ובפליטת (הרבה) פחות מזהמים. בוולבו החלו זה עתה במכירה סלקטיבית של ה-FE LEC מונעת הגז ללקוחות נבחרים באירופה, כאשר הייצור הסדרתי והשיווק המלא יחלו בתחילת 2015.
לפניה ליבואנית משאיות וולוו לארץ, לחצו כאן