משאית פטרבילט 567 Heritage

משאית קלאסית, מודל 2017

משאית פטרבילט 567 Heritage

משאית פטרבילט 567 Heritage

יצרנית המשאיות האמריקאית פטרבילט (Peterbilt) – חברה-בת של קונצרן PACCAR שבבעלותו בין היתר גם איצרנית המשאיות קנוורט' ודאף – משיקה 'קלאסיקה אמריקאית' חדשה; פטרבילט 567 מוגדרת כמשאית 'רטרו', עם סממני עיצוב משאיות קלאסיות-אמריקאיות ומראה שלא ניתן לטעות בו. למען הסר ספק – מתחת למעטה הקלאסי הנאה נמצאת משאית מתקדמת הכוללת את כל המאפיינים המקובלים כיום בעדכניות שבמשאיות המודרניות.
באירופה ההתרפקות על עיצוב וסממני עבר אינו מקובל בתחום הרכב הכבד, אך בצפון אמריקה משאיות הענק הפכו כבר מזמן לאחד הסמלים המאפיינים של היבשת החדשה, עם היסטוריה ארוכה ועשירה בכרום ומטראז' של פח ממורק, ניקל וארובות ענק, ומסתבר שלמראה ולתדמית יש משמעות רבה גם בתחום של כלי רכב המשמשים לעבודה.

משאית פטרבילט 567 Heritage

משאית פטרבילט 567 Heritage

מכאן שהשם המלא של המשאית החדשה – פטרבילט 567 Heritage – מבהיר מיד למה התכוון המשורר, ואכן עיקר החדשות הן בעיצוב. למרות שמדובר במשאית החדשה ביותר בהיצע פטרבילט היא מתאפיינת כאמור באלמנטים עיצוביים שהושאלו ממשאיות עבר של החברה. כך למשל מוצעים בקלאסיקה המודרנית פגוש ענק ממתכת מלוטשת; צביעה בשחור בוהק; אגזוזי-ענק כפולים וגבוהים – שכמובן מצופים כרום; סבכה קדמית הכוללת פסי גובה ויחידות פנסים מצופות כרום תלויות, יוצאות משני צידי הסבכה לזכר פנסי המשאיות מפעם שהזדקרו לא פעם מעל לכנפי הגלגלים הקדמיים. אלו האחרונים גם מובלטים הצידה כחלק מעיצוב כל החלק הקדמי של המשאית; עוד בולטים בחוץ – תרתי משמע – משטחי הכרום הגדולים המצפים את מיכל הדלק הגלילי, המדרגות, ארגז הכלים, ארגז המצברים, החישוקים, פתיח כניסת האוויר בחופה הקדמית וסוכך השמש.

משאית פטרבילט 567 Heritage

משאית פטרבילט 567 Heritage

בפנים נמשכת חגיגת ה'רטרו' עם קבינה שופעת עור ועץ המעוצבת בסגנון משאיות הענק של שנות ה-60' וה-70'; ה'דש בורד' מצופה דיפון שחור וסביבת הנהג ה'עוטפת' מתאפיינת בגוונים 'קלאסיים' של חום, בז', עץ ושחור עם שטיחים עבים על הרצפה. המושבים – המצופים עור, כמובן – כוללים תפרים בולטים וגזים במכוון .
פטרבילט 567 Heritage מוצעת כסטנדרט בתצורת תא שינה וסרן קדמי משוך לפנים, קרי: תצורת "אף ארוך" קלאסית אף היא. פטרבילט מציעה את המשאית החדשה במספרים מוגבלים ללקוחותיה בצפון אמריקה לפי הזמנה מיוחדת בלבד. לא נמסר כמה משאיות פטרבילט 567 Heritage תיוצרנה ועד מתי.