טויוטה לנד קרוזר 2018

טויוטה לנד קרוזר 2018

טויוטה לנד קרוזר 2018

טויוטה לנד קרוזר 2018

טויוטה חושפת במסגרת תערוכת הרכב של פרנקפורט, הנערכת בימים אלו, את הדור הבא של הלנד קרוזר, רכב השטח המיתולוגי והפופולרי מאוד, בין היתר בשוק שלנו. למעשה מדובר במתיחת פנים נרחבת – בעיקר בפנים – של הלנד קרוזר העדכני, שהוצג ב-2014 ועבר מתיחת פנים ב-2016, יותר מאשר חשיפת רכב חדש לגמרי; אבל, היקף העדכונים והשדרוגים גדול דיו להגדיר את הלנד קרוזר החדש ל-2018 כ"חדש"…

טויוטה לנד קרוזר 2018

טויוטה לנד קרוזר 2018

בולט מכל, מן הסתם, הוא העיצוב החיצוני, והבולט ביותר בעיצוב הלנד קרוזר החדש הוא ה'פרונט'; הפנסים הבולטים החריגים והשנויים במחלוקת נעלמו, ובמקומם נמצא כעת יחידות תאורה גדולות וצרות יותר, שמרניות בהרבה מ"עיני הצפרדע" שאפיינו את הדגם היוצא. הסבכה הקדמית (ה'גריל') עודכנה משמעותית כאשר הבולטת מכל היא הוספת ה'כרום' הנדיבה הן בהיקף והן כציפוי לפסים האנכיים בה. בטויוטה ניסו להעניק ללנד קרוזר החדש מראה מאופק ו"הגון" יותר, מתוך מטרה להפכו לרכב שמרן ו"מכובד" יותר. מתגובות ראשונות של העיתונות באירופה, נראה שבטויוטה עלו על נקודת תורפה בדגם היוצא והביקורת החיובית אודות עיצוב החרטום החדש מלמדת שמדובר ככל הנראה במהלך נבון. מעבר לשינויי "הפרצוף" מבחינה אסטטית, מדובר גם בשינוי משמעותי ומעשי לגבי שדה הראיה לפנים, כאשר בטויוטה טוענים כי כעת ניתן לראות את הנעשה קרוב יותר לפגוש מבדגם היוצא, בשל הורדת חופת המנוע כלפי מטה. התאורה האחורית מבוססת טכנולוגיית LED כסטנדרט, כאשר מלפנים מוצעת טכנולוגיה זו בהזמנה, או כחלק מחבילות אבזור מסויימות.

טויוטה לנד קרוזר 2018

טויוטה לנד קרוזר 2018

טויוטה לנד קרוזר החדש הוצג עם מנוע אחד – 2.8 ליטר 4-צילינדרי טורבו דיזל המייצר 177 כ"ס. מנוע זה יוצע באירופה וטרם ידוע האם יוצע הרכב עם מנועים נוספים באירופה או אצלנו. מנוע זה מאפשר מהירות מרבית של 175 קמ"ש ותאוצה ממצב עמידה ל-100 קמ"ש תוך 12.7 שניות – בהחלט מכובד לרכב השוקל סביב ה-2.4 טון, משקל עצמי (מפרט מדוייק עוד לא פורסם). ביצועים אלו, אגב, מתייחסים לגרסה אוטומטית עם 6 מהירויות.
פנים הרכב עבר רענון מקיף לא פחות מהחוץ, ולמעשה מוצעת סביבת שהייה חדשה לגמרי עבור הנוסעים. כמעט כמהפיכה ניתן להגדיר את מגוון אופציות צבעי הדיפו הפנימיים, שעד כה התאפיינו במבחר מצומצם ביותר של גוונים כהים; בטויוטה לנד קרוזר החדש מצטרף לשחור ולשחור/חום גוון בז' בהיר אל אופציות בחירת צבעי דיפון הפנים. כל לוח המחוונים ויחידת ההגה חדשים (כולל גלגל הגה חדש לגמרי), בכלל זה הקונסולה המרכזית עם יחידת המולטימדיה המתקדמת, שמרכזה מסך מגע חדש וגדול. כיאה לרכב שיכולות השטח שלו אינן מס שפתיים, אלא חלק מה-DNA, רוכזו כל אמצעי התפעול והבקרה הקשורים לנסיעת שטח ב"מתחם" אחד, ובכלל זה החיבור והניתוק של מערכות הבטיחות השונות, השליטה ביחסי ההעברה, נעילת הדיפרנציאל, בקרות המשיכה ויתר המערכות.

טויוטה לנד קרוזר 2018

טויוטה לנד קרוזר 2018

מערכות בטיחות הסטנדרטיות רבות ומתקדמות מההיצע שהכרנו בלנד קרוזר עד כה, וכוללות בין היתר מערכת למניעת התנגשות, שמירת מרחק, הגנה על הולכי רגל, בקרת סטייה מהנתיב, מערכת שמירת מרחק אוטומטית מבוססת ראדאר, בקרת מהירות אדפטיבית (המתאימה עצמה אוטומטית לתנאי הדרך) ועוד. עוד נציין מערכת מצלמות חדשה המאפשרת מעקב מקרוב אחר פני השטח, בין היתר כעזרה בבחירת הנתיב הנכון בנסיעה בשטח קשה לעבירות.
יבואנית טויוטה לישראל – יוניון מוטורס – טרם הודיעה מתי יגיע הלנד קרוזר החדש גם אלינו, אך סביר להניח שזה יקרה עוד לפני סוף שנה זו, במקביל לתחילת השיווק והמכירות באירופה. עד אז יפורסמו גם המפרט המלא והמחירים.

טויוטה לנד קרוזר 2018

טויוטה לנד קרוזר 2018