AVIA D75 INITIA

הקאמבק של Avia

1935 Avia B-534

מטוס Avia B-534 מ-1935

שובו של מותג; Avia היתה יצרנית משאיות צ'כית שפעלה עד 2013, עת פשטה רגל. לחברה עבר מפואר ושורשים אריסטוקרטיים הודות להיותה יצרנית מטוסים מצליחה במשך שנים ארוכות, מאז הקמתה ב-1919, ובין היתר ייצרה מטוסים דו-כנפיים ומטוסי קרב. Avia חדלה לייצר מטוסים ב-1963 ובמהלך השנים עברה אי-אלו ידיים ובעלויות, עד שבעלת המותג האחרונה – Ashok Leyland ההודית – הפסיקה את הייצור ב-2013, ולבסוף מכרה את שם המותג, הזכויות ומפעל הייצור לקבוצת משקיעים פרטית מצ'כיה ב-2016. החברה הרוכשת היא Czechoslovak Group בראשות מרטין סוסטק, לשעבר מנהל השיווק והמכירות של טטרה (Tatra) הצ'כית אף היא.

AVIA D75 INITIA

AVIA D75 INITIA

אנקדוטה ראויה לציון היא שאותה Czechoslovak Group היא גם הבעלים של Tatra, כך שהחיבור מתחיל לא רק להישמע הגיוני, אלא גם מעניין; טטרה היא יצרנית משאיות זעירה במונחי שוק, אך נחשבת ייחודית בידע, יכולות התכנון והבנייה ואיכות משאיותיה בשטח. מרטין סוסטק התמנה למנכ"ל Avia, על פי הודעת החברה, אך מעבר לכך לא פורסמו תוכניות ומועדים לתחילת השיווק.

AVIA D75 INITIA

AVIA D75 INITIA

מאז 2016 נפוצו שמועות על החייאת המותג והעלאתו על פסים מעשים רציניים, כולל שכירת צוותי פיתוח, עיצוב, שיווק וכיו"ב. באתר החברה מוצגות שתי קבוצות של משאיות חדשות (האחת עומדת בתקני יורו 5 והשנייה ביורו 6) בטווחי משקל כולל של 6.0 עד 22.0 טון, בכלל זה גרסאות 4×4. המנועים מסופקים על ידי קאמינס (4 צילינדרים בנפח 4.5 ליטר) ומוצעים עם 150 עד 210 כ"ס, תלוי בגרסה. תיבות ההילוכים, המצמדים ומערכות ההיגוי מסופקות על ידי ZF הגרמנייה.

AVIA D90 INITIA

AVIA D90 INITIA

על פי הודעת החברה בכוונתה לספק בשלב ראשון 60 משאיות לסוכנים שונים במטרה לקבל במהירות האפשרית כמות גדולה ככל הניתן של הערות והיזון חוזר. "אנחנו לא ממהרים" הסביר בהודעה לעיתונות מנכ"ל Avia מרטין סוסטק. "אנחנו נצא לשוק רק כאשר נהיה משוכנעים שיש לנו מוצר תחרותי הן במחיר והן באיכויותיו". הערכות מדברות על משאיות ראשונות המוכנות לייצור סדרתי לקראת תחילת 2019, כולן עם תקינה אירופאית לכל הפחות, וייתכן שגם עם התאמה לשוק הצפון אמריקאי.

AVIA D120 4x4 INITIA

AVIA D120 4×4 INITIA