משאית חשמלית אוטונומית וולוו Vera

וולוו Vera – המסע לעתיד (וידאו)

משאית חשמלית אוטונומית וולוו Vera

משאית חשמלית אוטונומית וולוו Vera

חטיבת המשאיות בוולוו השבדית חושפת בימים אלו בהאנובר שבגרמניה (במסגרת תערוכת הרכב הכבד והמסחרי IAA) קונספט עתידני של משאית חשמלית אוטונומית – ללא נהג – במסגרת חזונה לנושא 'משאית העתיד'. הקונספט המכונה Vera בנוי באופן בסיסי למוכר כיום מעולם משאיות ה'סוס' והנגרר הקונבנציונליים, אך לא קשה לזהות את עיקר ההבדל: המשאית הגוררת היא שטוחה, ללא קבינה, ובהחלט נראית כמשהו שונה מהתצורה המוכרת והמקובלת.

משאית חשמלית אוטונומית וולוו Vera

מיקאל קארלסון, סגן נשיא וולוו לתחום הרכב האוטונומי: "ניתן להתייחס לקונספט המשאית החשמלית האוטונומית שלנו Vera כהרחבת היצע הפתרונות הלוגיסטיים המתוחכמים המוכרים כיום בעולם שינוע הסחורות; מעבר לחיסכון בכוח האדם, מדובר ברכב אשר הודות להיעדר הרעש ופליטת הגזים אצלו – מסוגל ומורשה לנוע 24 שעות ביממה, כמעט בכל מקום – מבלי לעורר הפרעה"

על פי וולוו תצויד משאית העתיד בטכנולוגיות בטיחות, התמצאות וניווט אפקטיביות ומתקדמות שתאפשר למשאית להציע רמת בטיחות חסרת תקדים ביחס למוכר כיום; זאת בנוסף לחיסכון בדלק – שאינו נצרך כאן כלל, בכוח האדם, בתחזוקה ובפליטת רעשים וגזים רעילים. בוולוו מאמינים כי משאיות אוטונומיות בתצורה זו תופעלנה בשלב ראשון בעיקר על ידי ציי משאיות המבצעות נסיעות קבועות – במרחק, בנקודת המוצא ובנקודת היעד, דוגמת הובלות לאתרים קבועים, העברות מכולות או סחורה מנמלים למרכזים לוגיסטיים, נסיעות בין עירוניות קבועות וכיו"ב. בוולוו מדגישים עוד בשל סיבות אלו כי על פי הבנתה וחזונה תהווה משאית אוטונומית חשמלית פתרון יעיל ומעשי לבעיות הגידול המתמיד באוכלוסייה, בצורך לנייד ולשנע סחורות, בעלייה הגוברת בשל כך ברמות הרעש וזיהום האוויר המזיקות ובגידול בסכנות הנובעות בשל עליית כמות המשאיות וכלי הרכב המסחריים בעולם.

משאית חשמלית אוטונומית וולוו Vera

המשאית האוטונומית החשמלית כמעט ולא מייצרת רעש ואינה פולטת גזים רעילים; במקרה זה מהווה משקל המצברים הנטענים הגבוה יתרון, שהודות לו תציע המשאית יכולת אחיזה גבוהה באספלט, ומכאן – כושר גרירה ועצירה מספקים

בוולוו לא מפרסמים מפרט טכני של ה-Vera, אך ממידע המפורסם בקרב אנליסטים מהתחום מדובר ככל הנראה בבסיס המכאני המניע גם את הוולוו FL החשמלית, דהיינו: מנוע המייצר 253 כ"ס מרביים, המשודך לתיבת העברה בת 2 מהירויות, והניסון מצבר מצברים בספיקה של 300 קילו-ואט/שעה. הקונספט נוסע בפועל, ובוולוו ערכו באמצעותו ניסויי שדה רבים, ובתוכנית המשך פיתוח בתנאי אמת.

משאית חשמלית אוטונומית וולוו Vera

על פי וולוו ינוהל צי משאיות העתיד דרך מרכז בקרה וטעינה בו יוכל צוות מצומצם של בקרים לנהל, לפקח, לעדכן ולטפל בבעיות של צי המשאיות, ללא הצורך בנהגים בשר ודם ותוך חיסכון ויעילות מרביים

וולוו משאיות הודיעה עם חשיפת הקונספט Vera כי החברה "עובדת על פיתוח משאית חשמלית אוטונומית" וכי ה-Vera היא שלב מתקדם בו. הכוונה היא להדגיש כי לא מדובר ברכב תצוגה תלוש או דמיוני, אלא במוצר שבחברה מאמינים בעתידו, ולכן מושקעים בו משאבים רבים. לא נמסרו פרטים נוספים לגבי הצפי לראות מוצר דומה מוכן לייצור, בשלב זה.