אופל ויוארו חדש


בתחילת 2017 רכשה קבוצת PSA הצרפתייה (פיז'ו-סיטרואן) את אופל מידי ג'נרל מוטורס; בעקבות כך הועבר לאחרונה זיכיון אופל בישראל מקבוצת שלמה רכב לידי חברת דוד לובינסקי, יבואנית מותגי PSA לארץ. עתה משיקה אופל את הויוארו (Vivaro) החדשה אשר בניגוד לדגם היוצא, שהיה פרי שת"פ עם רנו, הויוארו החדש מתבסס על פלטפורמה שפותחה על ידי PSA יחד עם טויוטה המכונה EMP2, והיא משותפת לו ולדגמים נוספים מתוצרת סיטרואן (Jumpy), פיז'ו (Expert) וטויוטה (Proace) – הן מסחריים, הן נושאי נוסעים והן גרסאות סטיישן מוגבהות למכוניות סדאן.

הויוארו היוצא שיתף רצפה ולמעשה את רוב המכלולים עם הרנו טראפיק, והוא היה הדור השני לדגם. עתה מושק כאמור הדור השלישי ואין לו קשר מכאני כלשהו לזה הקודם. הויוארו החדש מוצע בשלושה אורכים שונים – 4.6, 4.95 או 5.3 מ' – ומציע נפח אחסון הנע מ-4.6 עד ל-6.6 מ"ק, וכושר נשיאה של עד 1,400 ק"ג. כל הגרסאות מוצעות עם גג בגובה זהה – 1.9 מ' (חיצוני). הגרסה הארוכה ביותר מאפשרת הובלת מטען באורך של עד 4.02 מ' – לאחר פתיחת חיפויי בסיס כיסא הנוסע, להעברת מטען מתחתיו, ו/או לאחר קיפול הכיסא. כושר הגרירה המרבי עומד על 2.5 טון.
אבזור הבטיחות הסדרתי כולל מערכת בקרת אחיזה אדפטיבית (המתנהגת שונה על מצעים שונים), תצוגה עילית המשדרת נתונים אל השמשה הקדמית ומונעת את הצורך להסית את המבט מהדרך, מערכת שמירה על נתיב הנסיעה, מצלמת רוורס בזווית 180 מעלות, המשדרת תמונה אל לוח המחוונים, מערכת לזיהוי תמרורים ושילוט, מערכת להתרה ומניעת התנגשות חזית-אחור, מערכת התרעה בפני הירדמות ומערכת עזר בבלימת חירום.

היצע המנועים לבחירה כולל בשלב זה רק מנועי דיזל בנפח 1.6 או 2.0 ליטר, ובטווחי ההספק שבין 95 עד 180 כ"ס. ייתכן שעד לתחילת השיווק והמכירות (במהלך הקיץ הקרוב) ידווח גם על מנועי בנזין כאפשרות בחירה נוספת. ההינע הוא קדמי, כאשר ניתן להזמין גם גרסאות 4×4 שמיוצרות בשיתוף מומחית מערכות ההינע הכפול הצרפתייה Dangel.
בנוסף לשלושה אורכי מרכב ומגוון המנועים ותיבות ההילוכים, מוצע הויוארו החדש כ-ואן סגור, ואן לנוסעים, קבינה כפולה עם 6 מקומות ישיבה או כגרסת שלדה חשופה. בגרסאות הואן והנוסעים מוצעות שתי דלתות הזזה צידיות, כאשר כאופציה ניתן לקבלן מופעלות חשמלית.
מחיר אופל ויוארו החדש מתחיל באירופה בכ-24,000 יורו – כ-100,000 ₪ במחירי סוף ינואר 2019. כאמור, יבואנית אופל לארץ היא חברת דוד לובינסקי.