פרטים ראשונים: המשאית החזקה בעולם

באוקטובר תחשוף מרצדס את הגרסה הסדרתית של המשאית החשמלית eActros 600 שמנועה יציע למעלה מ-800 כ"ס

Mercedes eActros 600
Mercedes eActros 600

עולם הרכב הכבד ממתין מזה זמן לחשיפת הגרסה האזרחית של אחת המשאיות המעניינות בשוק – מרצדס אקטרוס חשמלית שתציע יכולות גרירת מוטענים כבדים לטווח ארוך ושמנועה יתהדר בלמעלה מ-800 כ"ס. בכך היא תהפוך למשאית החזקה בעולם בייצור סדרתי.

מרצדס נמצאת כבר זמן רב בתחום הרכב הכבד המונע בחשמל והיא אחת המובילות אותו. עם ה-eActros 600 החדשה היא מתיימרת לראשונה להציע משאית חשמלית נטענת שמסוגלת לספק ביצועים כשל הטובות והחזקות בסגמנט, מונעות הדיזל, ואף למעלה מכך. במרצדס מדגישים כמובן את השורה התחתונה: הכדאיות הכלכלית, ועם השקת המשאית החדשה מובטח כי גם בתחום זה תתחולל מהפיכה, כך שרכישת משאית כזו תהפוך לכדאית באופן חד משמעי עבור בעליה. רוב הפרטים טרם נחשפו אך ממה שידוע יוצע טווח נסיעה בעומס מלא של לפחות 500 ק"מ בין טעינות והקבינה תציע עיצוב מהפכני שכן היעדר המנוע בחזית מאפשר תכנון מחדש מן המסד, מה שללא ספק יחולל מהפיכת נוחות ומרווח מחייה עבור הנהג.

עד כה כונו הגרסאות החשמליות של האקטרוס הגדולה בשם eActros Long Haul ועתה, עם ההצהרה לקראת החשיפה הרשמית המתוכננת ל-10.10 השנה, מפורסם גם השם הסדרתי: eActros 600, כאמור. ה-600 מתייחס לסוללות בספיקה של 600 קילו-ואט/שעה וגרסת העל תושק לצד גרסאות חלשות יותר – eActros 300 ו-eActros 400 – עם ספיקה בהתאם.

Mercedes eActros 600

המשאית החשמלית החדשה מונעת באמצעות יחידות הינע מובנות בתוך הסרן, שם נמצא המנוע. ההספק הרציף יעמוד על 400 קילו-ואט, שהם 544 כ"ס, עם יכולת לקבל לפרקי זמן קצרים, בהתאם לצורך, עד 600 קילו-ואט, שהם 816 כ"ס.

מרצדס eActros 600 יוצע כסוס גורר או כמשאית עם שלדה ארוכה יותר, כבסיס להתקנות שונות. הסוללות הנטענות תהיינה בטכנולוגיה חדשה (LFP במקום MMC) המבטיחים ספיקה גבוהה יותר ביחס למשקל ואורך חיים ארוך משמעותית. יכולת הטעינה של סוללות אלו היא מהירה באופן חסר תקדים, וניתן להטעין ממצב של 20% למצב של 80% תוך פחות מחצי שעה.

בימים אלו מסופקות 50 יחידות ראשונות של המרצדס eActros 600 ללקוחות נבחרים בגרמניה למטרות בחינה וניסוי אחרונות בתנאי אמת. במקביל הולך ונשלם הליך הסבת פסי הייצור הרלוונטיים במפעלי הקונצרן בארבעה אתרים בגרמניה: וורט, מנהיים, גגנאו וקאסל, לקראת החלת הייצור הסדרתי לקראת סוף שנה זו.