החשמלית של מ.א.ן לטווח ארוך

מ.א.ן מבטיחה להציע החל מ-2025 משאית חשמלית לטווח ארוך שתהווה שובר שוויון ביחס למשאיות דיזל

מ.א.ן הגרמנייה (MAN) חושפת משאית חשמלית לטווחים ארוכים שתוצע לשוק החל משנת הדגם 2024. הדגם החדש מכונה MAN eTruck והוא ייוצר במפעל החברה שב-Salzgitter, גרמניה. במ.א.ן מדגישים כי המשאית החדשה היא חלק מתוכנית להציע יותר ממחצית ממשאיות החברה עד לשנת 2030 עם הינע חשמלי. עד כה מועסקים בתכנון, ייצור ושיווק משאיות חשמליות במ.א.ן כ-2,600 עובדים, ומספר זה מתוכנן לעלות באופן משמעותי בשנים הקרובות. לפי דובר היצרנית המשאית החשמלית תוצע בשנה הראשונה ללקוחות נבחרים בלבד, ועד כה הוזמנו למעלה מ-500 משאיות.

במ.א.ן לא חושפים פרטים טכניים מלאים אך מציינים כי "הושגה פריצת דרך טכנולוגית" בכל הקשור לספיקת המצברים, טווח הנסיעה וזמני הטעינה; על פי מה שפורסם ניתן יהיה להטעין את מצברי המשאיות החשמליות ממצב ריק למלא תוך 45 דקות בלבד, זה זמן הפסקה הגיוני בדרכים. טעינה מלאה תאפשר נסיעה במשך יום עבודה, קרי כ-8-9 שעות, תלוי בעומס ובתנאי הדרך. טווחי נסיעה של עד 1,000 ק"מ הם אפשריים בהחלט, בין היתר הודות לספיקת מצברים שבין 300-500 קילו-ואט/שעה. בשנת הדגם 2025 מתוכננת השקת המשאית החשמלית לטווחים ארוכים דרך כל סוכני מ.א.ן בעולם, והפצתה בשוק הכללי.

במקביל לחשיפת המשאית יצוין כי האיחוד האירופאי פועל להתקנת כ-50 אלף נקודות הטענה ברחבי היבשת לטעינת משאיות חשמליות, מה שיהפוך את השימוש בהינע החשמלי לטווחים ארוכים לאפשרי, יעיל ומשתלם בהרבה מעד כה.